Átlagosan 11 százalékkal emelték a családi házak hirdetési árát a tulajdonosok egy év alatt, ami jóval alacsonyabb a lakások drágulásánál.

Ugyan mindenhol arról hallunk, hogy jön a válság, és ennek már mutatkoznak a jelei, azonban egyelőre sem itthon, sem külföldön nem érkezett meg a recesszió. Azonban úgy néz ki, télen ránk rúghatja az ajtót a gazdasági visszaesés – írja a Portfolio.hu.
Az utóbbi hónapokban folyamatosan arról olvashattunk és hallhattunk a médiában, hogy komoly válság vár nem csak a magyar gazdaságra, de az egész világra is. Egyelőre még a különböző mutatók alapján nem értük el a recessziót, bár már a küszöbén vagyunk. A Covid után a feltételek egy újabb válsághoz már adottak voltak, azonban az Ukrajnában zajló fegyveres konfliktus nagyban rátett arra, hogy felgyorsuljon a visszaesés felé haladás üteme. Külön aggodalomra ad okot, hogy az amerikai lakosság körében ugyanolyan fogyasztói viselkedést láthattunk az utóbbi időben, mint a 2008-as válság előtt, vagyis újra nagyon megugrott a hitelállomány.
A másik aggasztó tendencia, hogy emellett az USA-ban drasztikusan csökkent a megtakarítások aránya. Hosszú távon mindez a rendkívül magas inflációval társulva a fogyasztás csökkenéséhez vezethet, ráadásul a felmérésekből az derül ki, hogy nem csak a lakosság, de a piac is válságot jósol a közeljövőben; többek között az amerikai részvények teljesítése is erre utalt az utóbbi időben. Most pedig csak az a kérdés, enyhe visszaesés lesz-e az amerikai és a világgazdaságban, vagy a 2008-ashoz hasonló újabb válság jön-e.

Így lett felzárkózóból lecsúszó Magyarország: nem csoda, hogy fénysebességgel hagy le minket a régió
Magyarország oktatási és egészségügyi közkiadásai jelentősen elmaradnak az európai átlagtól, és az elmúlt évtizedben a közép-kelet-európai régión belül is hátracsúszott az ország.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


