Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
Egy nemrégiben elvégzett multicentrikus vizsgálat keretében a Pfizer vakcinával kapcsolatos mellékhatások gyakoriságát vizsgálták a cukorbetegséggel (DM) szenvedő és nem szenvedő egyének körében. A kutatás arra jutott, hogy több tünet jelentkezett a diabéteszes betegeknél, ami meglepő eredménynek számít.
750 fő részvételével készült el egy vizsgálat, aminek keretei között azt nézték meg, hogy a cukorbetegek és az abban nem szenvedők körében azok, akik mindkét Pfizer vakcinát megkapták milyen gyakorisággal jelentkeztek mellékhatások.
A résztvevők közül 289 (77,1%) DM-es férfi és 86 (22,9%) DM-es nő volt. Az első adagot követő leggyakoribb mellékhatás a cukorbetegek 66,9%-ánál és a nem cukorbetegek 67,7%-ánál az injekció beadásának helyén jelentkező égő érzés, kisebb gyulladás volt. A második adagot követően a cukorbetegek 64,0%-a és a nem cukorbetegek 51,7%-a számolt be izomfájdalomról, ami statisztikailag szignifikáns összefüggést mutat – derül ki a Cureus szaklapban publikált kutatásból, amit a Portfolio foglalt össze.
A kutatás szerint a diabéteszben szenvedő alanyok gyakrabban tapasztaltak helyi és általános mellékhatásokat, mint azok, akik nem kapták meg a betegséget. A gyakori mellékhatásokhoz tartozott még az injekció beadásának helyén jelentkező égő érzés, kiütések, izomfájdalom és láz, amelyek többsége kisebb mértékű és átmeneti volt.
A tanulmány eredményei eltérnek néhány korábbi kutatástól, amelyek az első adag után a mellékhatások nagyobb előfordulását állapították meg, mint a második adag után. Emellett a kutatás ellentmond azoknak a tanulmányoknak, amelyek szerint a diabéteszben szenvedő egyéneknél kisebb valószínűséggel fordulnak elő súlyos vakcina-mellékhatások.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








