A legközelebbi bejelentett szolgáltatáskiesés április 21-én lesz, de lesznek további érintett időszakok áprilisban és májusban is.
Csalók miatt fújt riadót a K&H: a bank ügyfeleit általában telefonon keresik meg az adathalászok, de gyakori, hogy valamilyen vírust, távoli elérést biztosító alkalmazást telepíttetnek az áldozattal. A bank kiemelte, hogy ők sosem kérnek ilyen adatokat. Ugyanígy az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzintézet ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat.
Valódinak tűnő telefonszámról próbálják megszerezni a K&H bank egyes ügyfeleinek bankkártya, illetve e-banki azonosító adatait megszerezni. A csalók valamelyik magyarországi bank nevében keresik fel célpontjaikat, általában pénzügyi tranzakcióra vagy online vásárlására hivatkozva, hogy elkérjék az ügyfél adatait - hívta fel a figyelmet weboldalán a pénzintézet.
Mint írták, a hívások jellemzője, hogy amennyiben a beszélgetés során kiderül számukra, hogy a hívott fél melyik bank ügyfele, úgy „kapcsolják” az illetékes bank ügyintézőjét. A K&H Mobilbank telefonos alkalmazása külön értesítést is küld az ügyfeleknek a veszélyre figyelmeztetve.
A bank külön kiemelte, hogy semmi esetben és semmilyen csatornán (e-mail, SMS, telefon, stb.) nem kérik az ügyfeleket arra, hogy adják meg a bankkártyára vonatkozó adataikat, e-bank jelszavukat, vagy telepítsenek távoli elérést biztosító programokat, alkalmazásokat és vírusirtókat.
Fontos, amennyiben bárki számára távoli hozzáférést teszel lehetővé (pl. AnyDesk alkalmazás telepítésével) számítógépedhez vagy mobileszközödhöz, azon keresztül hozzáférhetővé válhatnak az eltárolt (pl. saját magadnak vagy vállalkozásodnak) bizalmas adataid, és látható minden, így az elektronikus banki felületen végzett tevekénységed is
- szögezte le a K&H.
Az MKB ügyfelei sincsenek biztonságban
Az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzintézet ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat - írják a honlapon.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadó felé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező, ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be. A hívás során arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az eddig azonosított hívások alkalmával eddig két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével és ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerző hívásokat.
Felhívjuk az MKB Bank Ügyfeleinek figyelmét arra, hogy a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat!
- írja a bank honlapja. Amennyiben az ügyfelek a fent leírt hívást tapasztalták, illetve abban az esetben, ha hasonló hívás során kiadták volna adataikat, azt kérik, haladéktalanul jelezzék az esetet az alábbi elérhetőségeken az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudjuk tenni:
- Lakossági ügyfélszolgálat telefonszám: 06 (80) 333-660
- Vállalati ügyfélszolgálat telefonszám: 06 (80) 333-770
- Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: 36-1-373-3333
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml