Tízéves mélypontra esett vissza 2012-ben a kárkifizetések mértéke a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (kgfb), ugyanakkor ez nem ellensúlyozza a díjbevétel csökkenését, így nem lehet a tarifák további mérséklődésére számítani - írja a Világgazdaság.
A lap keddi számában a PSZÁF adatai alapján ismerteti: valamivel több mint 58 milliárd forintot fizettek ki tavaly a biztosítók a kgfb területen bekövetkezett károk után, amely 5,8 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel a kárkifizetések összege tízéves mélypontra esett, hiszen hasonlóan alacsony mennyiségre 2003-ban volt utoljára példa. A visszaesés ugyanakkor nem jelenti automatikusan a tarifák további csökkenését, hiszen a díjbevételek összege is csökkent, ráadásul jóval markánsabb mértékben: a tavalyi, 74,8 milliárdos díjbevétel 12,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A kárkifizetések hátterében több tényező is meghúzódik. A legfontosabb, hogy a biztosított járművek átlagéletkora a válság időszakában ismét nőni kezdett, hiszen drasztikusan visszaesett a forgalomba helyezett új gépkocsik száma. Ebből eredően az egy káreseményre jutó kifizetés is mérséklődik, hiszen egy öreg autó forgalmi értéke, és azon keresztül az utána kifizetendő összeg is jóval alacsonyabb. Másrészt a közúti balesetek száma is csökken Magyarországon, amely jelentős részben a járművek alacsonyabb futásteljesítményével magyarázható.
A tarifák még mindenesetre komoly mérséklődést mutattak 2012-ben, akár a kgfb-ről, akár a casco szerződésekről van szó. A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint tavaly folytatódott - igaz, érezhető mértékben lassult - a környező országokhoz képest alacsonynak számító gépjármű-biztosítási termékek átlagdíjának mérséklődése. A casco 82 100 forintos átlagdíja 8,4 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás átlagos díja 19 600 forint volt 2012 végén, ami töredéke az európai uniós átlagnak.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Koronavírus - stagnál az örökítőanyag koncentrációja a szennyvízben
- Donald Trump „nagyszerű barátnak” tartja Andrzej Dudát – New Yokrban egyeztettek
- Ha van robogója, akkor erre érdemes odafigyelni!
- Vezető kutató: ennyire vegyes a kép Európában a gázai konfliktussal kapcsolatban
- Magosz: újabb aszály fenyeget, azonnali megoldás kell
- Bajnokok Ligája - a Bayern vezetőedzője a Wembleyben zárná a szezont