Csupán a tavalyi évben 49,3 milliárd dollárnyi (9465 milliárd forintnyi) veszteséget okoztak a személyiség-tolvajok az üzleti világ számára, s nem kevesebb mint 8,4 millió amerikai állampolgár esett adatokkal való visszaélést elkövetők áldozatául.
A személyi adatokkal való visszaélésből származó károk azonban elháríthatóak egy egyszerű biztosítási kötvény megkötésével, amely fedezetet nyújt azokra az "extra" kiadásokra, amelyeket az áldozat nevében és kontójára költ el a csaló.
A biztonság szó szerint csupán egy kéznyújtásnyira van, évi 25 és 50 dollár, vagyis 4800 és 9600 forint közötti összegbe kerül, ezzel az átlagvásárló számára első látásra feleslegesnek tűnő kiadással szemben 15-20 ezer dollárra vonatkozó fedezet áll, így visszaszerezhetővé válik a csaló által elköltött fizetés, és rendelhetővé válik a hátrahagyott számla.
A biztosítási módozatot azonban igencsak sok kritika éri, melyeknek zöme abból a jelenségből fakad, hogy bár a fogyasztók átlagosan 535 dollárt költöttek az elmúlt évben az adatokkal való visszaélésből fakadó károk fedezésére, az átlagvásárló a valóságban egy vasat sem adott ki a kezéből.
Így egyáltalán nem csoda, hogy több szakértő is megkérdőjelezi a biztosítás létjogosultságát, szerintük ezen események megakadályozására alapvetően a fogyasztók fokozott figyelme alkalmas, amely az államok adminisztratív támogatásával kiegészítve megfelelő védelmet ad.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében