A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
Keményen offenzívát indít az autóháborúban a Xiaomi: indul a dömping, megnézheti magát Európa és a Tesla
A Xiaomi 130 000 elektromos autó kiszállítását tervezi idén, jelentősen növelve korábbi célkitűzéseit a SU7 szedán iránti fokozódó kereslet miatt. Miközben a vállalat bevétele és okostelefon-piaci részesedése nőtt, az autóipari üzletág még veszteséges, de intenzíven fektetnek be új modellek és önvezető technológiák fejlesztésébe.
A kínai Xiaomi Corp közölte, hogy idén 130 000 elektromos jármű kiszállítását tervezi, harmadszorra emelve az előrejelzését, miután a vállalat 30,5%-os növekedést ért el a harmadik negyedéves bevételében. Lei Jun vezérigazgató a közösségi médiában jelentette be, hogy a korábbi 120 000-es célkitűzését növeli a SU7 szedán iránti kereslet megugrása miatt, ami jóval meghaladja az év elején kitűzött 76 000 darabos célt is - írja a Reuters.
A Xiaomi márciusban mutatta be a Porsche stílusjegyeit idéző autóját, belépve a zsúfolt kínai elektromosjármű-piacra, figyelemfelkeltő, 30 000 dollár alatti (kb. 11 millió forintos) kezdőárral, amely 4 000 dollárral (kb. 1,5 millió forinttal) olcsóbb, mint a Tesla Model 3-asának ára Kínában. Az elektromos és plug-in hibrid járművek eladásai Kínában mára a teljes értékesítés több mint felét teszik ki, októberben pedig 56,7%-kal nőttek az előző évhez képest, negyedik hónapja meghaladva a benzines autók eladását.
A kereslet kielégítésére a Xiaomi június óta megduplázta a gyártási műszakokat, és piacra dobta a prémium SU7 Ultra modellt, amely több mint 110 000 dollárba (kb. 41 millió forintba) kerül. Lu Weibing, a Xiaomi elnöke az eredmények ismertetésekor elmondta, hogy gyáruk havi 20 000 autó előállítására képes, és van lehetőség további bővítésre.
A beruházásaink továbbra is jelentősek, és folyamatosan fejlesztjük a hardvert és a szoftvert. Függetlenül attól, hogy végül hány autót szállítunk ki, nagyon intenzíven fektetünk be, új modellek kutatás-fejlesztésén is dolgozunk
– tette hozzá. A Xiaomi egy másik fejlesztési területe az önvezető technológia.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az autós szegmensük bevétele 92,5 milliárd jüan (kb. 4 800 milliárd forint) volt a szeptember 30-ával záruló negyedévben, meghaladva az elemzők által várt 91,1 milliárd jüant. A Huatai Securities előrejelzése szerint a Xiaomi 2025-ben 400 000 elektromos járművet szállít majd ki, amikor az autóeladások a bevételek körülbelül 20%-át teszik majd ki, szemben az idei 8%-kal.
Az autóipari üzletág ugyanakkor még mindig veszteséges: a negyedévben 1,5 milliárd jüanos (kb. 78 milliárd forintos) korrigált veszteséget könyvelt el, 17,1%-os bruttó haszonkulccsal. A negyedév során a Xiaomi megőrizte pozícióját a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójaként, 42,8 millió készüléket szállítva, ami 3%-os növekedést jelent, és 14%-os piaci részesedést biztosít.
Lu elmondta, hogy a vállalat év végéig 13 000-ről 15 000-re, jövőre pedig 20 000-re növeli offline üzleteinek számát Kínában, és jelentős összegeket fektet technológiai fejlesztésekbe a piaci részesedés növelése érdekében. A Xiaomi korrigált nettó nyeresége 4,4%-kal, 6,25 milliárd jüanra (kb. 330 milliárd forintra) emelkedett, meghaladva az elemzők által várt 5,92 milliárd jüant.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








