Ahogy beköszönt a nyári szezon, a hétvégi közlekedés minden évben komoly próbatétel elé állítja az autósokat, különösen a Balaton, Velencei-tó felé vezető utakon.

Rekordévet zárhat a magyar használtautó-piac, és jövőre méginkább felélénkülhet az import, hiszen még mindig komoly fennakadások vannak az autógyárakban. A Pénzcentrum által megkérdezett szakértő szerint az árak is tovább emelkedhetnek. Aki új autót akart venni, de nem jutott neki, az a fiatalabb használt kocsik között nézelődik, és nem ritka, hogy az újkori árnál is magasabb összeget fizet érte. A várakozások szerint 2022-ben már kb. 2 millió forintba is kerülhet egy épkézláb használt autó.
Rekordon záthatja az évet a magyar használtautó-piac: Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a Pénzcentrum megkeresésére kifejtette, november végéig már mintegy 755 belföldi használt autó cserélt gazdát, és teljes évre ez a szám várhatón 820 ezer körül alakulhat - jóval a 2019-es eddigi rekordérték felett.
Mint a szakember az idei évet értékelve emondta, a használtautó-import mennyisége az év eddigi tizenegy hónapjában összesen 121 976 darab volt, ami 1,3 százalékkal meghaladja a tavaly ilyenkor regisztrált értéket.
Az időszak érdekessége, hogy az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől. A megnövekedett kereslet miatt mára bizonyossá vált, hogy 2021-ben a tavalyi 130 430-nál több használt autó áramlik majd az országba
- vázolta. Mind a belföldi, mind az importált használt autók piacát az mozgatta az év második felében, autóipart is sújtó félvezetőhiány miatt az újautó-kereskedők képtelenek kielégíteni a koronavírus első hullámai után ismét megerősödő keresletet.
A visszaeső termelés miatt jelentős várólisták alakultak ki, miközben a listaárak is megugrottak. Ennek hatására az eredetileg új autó vásárlását tervezők komoly hányada a használtautó-piacon próbálja megtalálni új járművét.
- mutatott rá Halász Bertalan, majd arról beszélt, életkori összetételben nem történt jelentős változás a behozott autók körében:
az importált autók közel kétharmadának életkora meghaladja a 10 évet, és legalább 15 éves az állomány mintegy 40 százaléka.
A 2022-es kilátások kapcsán a szakértő arról beszélt, tekintettel arra, hogy az év első felében mindenképpen fennmarad a félvezetőhiány miatt kialakult pótlólagos kereslet ebben a szegmensben, arra számíthatunk, hogy a jövő évi használtautó-import az idénre várható 132 ezer darab/év szintet is meghaladhatja majd.
Ezt persze befolyásolhatják esetleges szabályozói beavatkozások (az öreg, szennyező autók behozatalának visszafogása érdekében), de nem tartjuk valószínűnek, hogy ilyen lépésre éppen most, az újautó-szegmens beszűkülése idején kerítenének sort.
Az újautó-piacon bekövetkezett visszaesés és a használtimport újbóli felpörgése logikus módon negatív hatást fog gyakorolni a hazai autópark átlagéletkorára is.
Ez a tavaly év végi 14,7 évről idén év végére akár átlépheti a kerek 15 éves értéket is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Újkori árnál is drágábbak a fiatal autók
A szakértő arról beszélt, 2020-ban a használtautó-vásárlók egy jelentős része számára fontos szempont volt, hogy a fertőzés kockázatának csökkentése érdekében a család rendelkezzen egy második autóval is. Ekkor a még járóképes, öregebb autók iránt is jelentős kereslet-emelkedés indult.
Idén ezzel szemben azt láthatjuk, hogy az új autókat keresők közül jelentek meg újonnan jelentős számban a használtautó-piacon, ők pedig a minél fiatalabb, minél kevesebbet futott, lehetőleg még garanciás autókat keresik, amivel jelentősen, akár az újkori áraik fölé is fel tudják pörgetni ezeknek az autóknak az árait
- mondta a vezérigazgató, aki szerint immár szinte biztos, hogy a félvezetőhiány legalább a jövő év második feléig kitart majd, így a következő fél évben - erőteljes szabályozói változások híján - a használtautó-import aktivitása tartósan magas szintre áll be.
A használtautó-éhséget az sem csillapítja majd számottevően, hogy a megnövekedett kereslet ebben a szegmensben is alaposan megemelte az árakat:
nem ritka, hogy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező autó ma 20-25 százalékkal drágább, mint egy évvel korábban, és ezeket az árszinteket a magas szinten maradó kereslet továbbra is fenntartja, esetleg még kismértékben tovább is növelheti - húzta alá Halász Bertalan.
Korábbi cikkünkben a piaci szakértők arra mutattak rám, hogy ma Magyarországon 1,5 millió forintos ár alatt elég nagy kihívás épkézláb használt autót találni. És a vezérigazgató szerint várhatóan jövőre is mélyebbre kell majd a zsebbe nyúlni, ha megfelelő állapotú használt autót szeretnénk vásárolni.
Ha további 5-10 százalékos drágulással számolunk, akkor az alsó érték várhatóan egyre inkább a 2 milliós érték felé mozdul majd el 2022-ben
- vetítette előre a szakértő.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


