Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Így húzzák le most a gyanútlan vásárlókat a Black Friday-akciókkal: te ne dőlj be ennek a trükknek
Bár a Black Friday hivatalos időpontja csak november 29., már most is rengeteg akcióval és gyakran megdöbbentően magas kedvezményeket hirdető kampányokkal találkozhatnak a vásárlók. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) október végén tájékoztató kampányt indított, amelyhez most újabb, a közösségi médiában elérhető tájékoztató videót tett közzé. A cél, hogy a fogyasztók elkerüljék a megtévesztő ajánlatokat és tudatos döntéseket hozzanak vásárlásaik során.
A Black Friday időszakában különösen fontos a tudatos vásárlás, mivel sok vállalkozás kihasználja a fokozott vásárlási kedvet. Ilyenkor ugyanis sok kereskedő él a „kihagyhatatlan ajánlat” ígéretével, ami gyakran nem olyan előnyös, mint amilyennek elsőre látszik. Gyakori trükk a nagy arányú kedvezményeket hirdető akció, amely csak néhány, limitált mennyiségű termékre vonatkozik, vagy az eredeti árakat emelik meg az „akció” előtt, hogy a kedvezmény mértéke még látványosabbnak tűnjön. Emellett a sürgető üzenetek, mint például a „Már csak pár darab maradt!” vagy a „Csak ma érvényes az ajánlat!” könnyen impulzusvásárlásra ösztönözhetnek.
A GVH új vidójában gyakorlatias, könnyen követhető tanácsokkal látja el a fogyasztókat, hogy az év végi vásárlási lázban se érje őket kellemetlen meglepetés. A cél, hogy a vásárlók ne csak anyagi szempontból előnyös, de fenntartható és körültekintő döntéseket hozzanak ebben a kiemelt időszakban is.
A GVH nemcsak a fogyasztók, hanem a vállalkozások segítésére is törekszik: oktatóvideóval támogatja a kereskedőket az akciókra vonatkozó jogszabályok betartásában. A hatóság szorosan figyelemmel kíséri a webshopok árfeltüntetési gyakorlatát, és szükség esetén intézkedik, ahogy tette ezt nemrégiben a Notino ügyében is. A versenyhatóság továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








