Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Az ősz csúcstermékeivel robbant akciót a Lidl és az Aldi: 1-2 napig lesz elérhető, nagy roham várható
A Lidl a szelídgesztenyét, az Aldi a kökényt árazza le brutálisan a 42. héten. Az akciók mindkét esetben nagyok, de csak 1-2 napig lesznek elérhetők.
Ahogy azt már megszokhattuk a diszkontok kevéssé ülnek a babérjaikon. Ezúttal két nagy versenytárs, a Lidl és az Aldi akciós szóróanyagában is találtunk egy-egy exkluzív, kifejezetten az évszakhoz méltó akciót. A Lild akciós ajánlata nem más mint a szelídgesztenye, amit október 19-20-án 3990 forint helyett 2990 forintos kilós áron lehet majd megvásárolni. Viszont csak Lidl Plus kártyával.
Ezzel párhuzamosan az Aldi a kökénnyel száll be a különleges termékek csatájába, ők ugyanis ezt a terméket akciózták le brutálisan. Egészen pontosan a diszkont hálózatában október 19-én, szombaton egy 150 grammos csomag 699 forint helyett 399 forintba fog kerülni. A kökény ráadásul hazai termés és frissen szállítják.

Mit érdemes tudni a szóban forgó termésekről?
Jó, ha tudod a gesztenyéről
A szelídgesztenye (Castanea sativa) a Földközi-tenger térségében gyakran termesztett makktermésű növény, valószínűleg Délkelet-Európa hegyvidékeiről származik. A rómaiak terjesztették el a Kárpát-medencében és a Brit-szigeteken is. Termése, az édeskés gesztenye, egy tüskés burokban, a kupacsban fejlődik, amelyet eltávolítva hozzáférünk a kemény héjú makkhoz, amely téli csemegének számít.
A rómaiak a gesztenyét a görög Kasztanaia városáról nevezték el, és tartós táplálékként nagyra becsülték, különösen a légiók hadjáratain. A „gesztenye” magyar szó valószínűleg a török „k’estane” kifejezésből ered, és egészen a 17. századig a szelídgesztenyére utalt, míg a vadgesztenye később érkezett Magyarországra. A szelídgesztenye fák egy része elvadult, de néhány római kori gesztenyeliget ma is megtalálható például a Börzsönyben és az Alpokalján. Az érett gesztenyét szeptember végétől október végéig szüretelik, és a boltokban február végéig kapható.
Mi a különbség a vadgesztenye és a szelídgesztenye között?
A tévhitekkel ellentétben a vadgesztenye nem a szelídgesztenye „elvadult” verziója, egy teljesen különálló növényről van szó. Míg a szelídgesztenye a bükkfafélék családjába tartozik, addig a vadgesztenyét a szappanfafélék családjába soroljuk. A vadgesztenyék az egész északi félgömbön elterjedt növények, itthon, a Kárpát-medence térségében általában a közönséges vadgesztenyével és a hússzínű vadgesztenyével találkozhatunk. A szelídgesztenye közkedvelt, ízletes csemege, a vadgesztenye termése viszont mérgező, emberi fogyasztásra nem alkalmas – ellenben árnyékot adó díszfaként az egyik legnépszerűbb kerti- és parknövényként tartjuk számon.
Mit érdemes tudni a kökényről?
A kökény termése sötétkék, gömbölyű bogyó, nagy magja a gyümölcshússal van összenőve. Szeptember végétől novemberig lehet gyűjteni. Csak néhány fagyos éjszaka után veszíti el fanyar és savanyú ízét. Ha azonban erre várunk, lemaradhatunk róla, mert a madarak is imádják, ezért érdemes az érett gyümölcsöket minél hamarabb leszedni, és otthon a mélyhűtőbe eltéve biztosíthatjuk a faggyal járó teljes érettséget.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nyersen is fogyaszthatjuk, de készíthetünk belőle gyümölcslevet, chutney-t vagy akár pálinkát is. A szárított kökényt gyógyteának is használják. Bimbójából vértisztító, fogyást elősegítő teát főznek. A virágzata teaként hashajtó, a terméséből készült lekvár viszont hasfogó. Népi gyógyászatban vérnyomáscsökkentőként is használják.
Kutatás az előrehozott szezonális akciókról
Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








