Egyre nagyobb divat a balkongyümölcsfa, mert ha van néhány négyzetméternyi erkélyed, akár panellakásban élve is bátran belevághatsz a termesztésbe.
Kiderült a szupermarketek féltve őrzött titka: így lehet a boltokban igazán friss gyümölcsöt venni
A cikk a gyümölcsök érettségének megállapításáról szól, különös tekintettel az őszi szezonra jellemző fajtákra. Az írás szakértők véleményét idézve praktikus tanácsokat ad a vásárlóknak - közölte a The Guardian.
Bár a boltokban sokféle gyümölcs kapható, nem mindig könnyű megállapítani azok érettségét. Általánosságban a szín és az illat fontos jelzők, de fajtánként eltérő technikák alkalmazhatók. Az alma esetében például a szín mellett a kopogtatás is segíthet: a ropogós hang jó jel. Az avokádónál a szár alatti szín és a gyenge nyomás ad támpontot, míg banánnál a sárga szín és a fényes héj utal az érettségre.
A cikk kitér olyan gyümölcsökre is, mint a cseresznye, kókuszdió, ananász és citrom. Ezeknél is különböző módszereket javasolnak a szakértők az érettség megállapítására, például az illat intenzitását vagy a héj állapotát. A szakértők hangsúlyozzák, hogy egyes gyümölcsök, mint a körte vagy a banán, otthon is tovább érlelhetők. Más népszerű gyümölcsök, mint például az eper vagy a málna, pedig már nem fejlődnek a szedés után, ezért erre feltétlenül érdemes odafigyelni. Bár a gyümölcsök óvatos nyomkodása elkerülhetetlen az érettség teszteléséhez, ezt körültekintően kell végezni, hogy ne károsítsuk a terményt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








