Úgy érezzük, hogy sikeresen átestünk az állásinterjún, már csak az udvarias elköszönés van hátra, szinte biztosak vagyunk abban, hogy meggyőztük a leendő munkáltatót...ám ekkor jön a jól megszokott kérdés: "...és milyen fizetésre gondolt?". Sokaknak arcára fagy a mosoly ettől a mondattól, nem árt azonban felkészülni a bértárgyalásra (legalább annyira, mint az interjúra magára). Ehhez próbálunk segítséget nyújtani Olvasóinknak, fejvadászok tanácsait tolmácsolva.
Úgy érezzük, hogy sikeresen átestünk az állásinterjún, már csak az udvarias elköszönés van hátra, szinte biztosak vagyunk abban, hogy meggyőztük a leendő munkáltatót...ám ekkor jön a jól megszokott kérdés: „...és milyen fizetésre gondolt?”. Sokaknak arcára fagy a mosoly ettől a mondattól, nem árt azonban felkészülni a bértárgyalásra (legalább annyira, mint az interjúra magára). Ehhez próbálunk segítséget nyújtani Olvasóinknak, fejvadászok tanácsait tolmácsolva.
Iker Bernadett, a Next Consulting ügyvezető igazgatója rávilágított arra, hogy a legtöbb vállalat azért szeretné tudni jelentkezői elvárásait, mert rendelkeznek egy kialakult kompenzációs rendszerrel és amennyiben abból jelentősen kilóg (felfelé) az említett összeg, akkor a munkavállaló egyébként sem lenne elégedett a cégnél.
Fontos, hogy a kérdés semmiképpen se érjen váratlanul minket, gyűjtsünk információt a piacról, ismerősöktől és konkrét elképzeléssel vágjunk neki az interjúnak.
Iker Bernadett szerint nem nagyon éri meg a „kikutatott összegnek” fölémondani, mivel egyrészt negatív kép alakulhat ki rólunk, másrészt „csodák nincsenek”, a jól strukturált kompenzációs rendszerben mindenképpen szűk sávon belül mozoghatunk. (Pályakezdők esetében ez bruttó 10-20 ezer Ft-ot jelenthet.)
A Next Consultingnál egyébként pályakezdők keresésénél mindig előre tudják, hogy mennyit szeretne a megbízó fizetni, telefonon ebből a szempontból is előszűrik a jelentkezőket (tehát már a folyamat legelején felteszik a kérdést), majd a kiválasztottaknak a személyes beszélgetés során elmondják a konkrét összeget, így a jelentkezők eldönthetik, hogy érdekli-e őket annyiért az állás.
Fodor Miklós, a Fodor HR Kft. vezetője is megerősített bennünket abban a hitben, hogy a bértárgyalásra komolyan fel kell készülni. A szakember szerint nem árt végezni egy kis „házi piackutatást”, hiszen kiindulási alapnak azt az összeget vehetjük, amit azonos képzettséggel rendelkező ismerőseink hasonló pozícióban kapnak.
Amennyiben nem rendelkezünk kiterjedt ismerős körrel, akkor az internet segítségével is könnyedén tájékozódhatunk az egyes területekre jellemző átlagfizetésekről.
Ha ezzel megvolnánk, akkor Fodor szerint már minden a magabiztosságunkon, illetve a kockázatvállalási hajlandóságunkon múlik, egy azonban biztos: semmiképp nem éri meg az előzőekben meghatározott „szám” alá belőni vágyainkat, a legtöbb jó cég ugyanis nem elsősorban a pénz alapján fog dönteni. (Az, hogy mennyire rugaszkodhatunk el a tárgyalási alapként szolgáló összegtől, nyilván az előzőekben kiharcolt alkupozíciónk, tehát az interjú-teljesítményünk és ajánlásaink függvénye...)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








