A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Aszály, jégverés, szélvihar. Csak néhány velejárója az egyre szélsőségesebb időjárásnak, amik megnehezítik a mezőgazdaságból élők életét. Az elszenvedett károk enyhítésére igénybe vehetők állami támogatások, azonban a fejlesztési célú pályázati lehetőségekből a kistermelők kiszorulnak, csak magukra számíthatnak a túlélésben. A HelloVidék egy Békés megyei családi kertészet vezetőjével, Dalacsiné Benkő Csillával beszélgetett a megváltozott piaci körülményekről és a kistermelői élet kihívásairól.
A Dalacsi családban már a harmadik generáció tapossa a jó termést adó földeket, akik néhány éve a kevésbé ismert pagodakarfiollal hívták fel magukra a figyelmet a népszerű idényzöldségek, mint a spenót, retek, saláta és egyéb káposztafélék mellett, azonban 8 évvel ezelőtt még koránt sem volt ilyen széles a termékpalettájuk. "Korábban a nagybanin értékesítettük a dinnyét, viszont a felvásárlási ár 25 éve szinte ugyanannyi, mint kezdetben, 8-10 vagy maximum 20-25 forint. Ezért hagyja abba sok dinnyés, mert nem lehet kihozni 0-ára a végösszeget, mert ahhoz 45-50 forintnak kellene lennie a kilónkénti árnak, és akkor még nem beszéltünk a 25 év alatt 10-szeresére emelkedett órabérről. A párommal megbeszéltük, hogy vagy változtatunk, vagy abbahagyjuk, mert egy növényből nem lehet megélni." - magyarázta Dalacsiné Benkő Csilla a megváltozott kistermelői profiljuk valódi okát. Hozzátette:
A kistermelő ugyanakkor felhívta arra is a figyelmet, hiába állnak több lábon, a klímaváltozás komoly veszélyt jelent a teljes üzleti modellre. "Amikor mi elkezdtük, akkor nem voltak még ekkora viharok. Persze, akkor is volt szél, hideg, megfagyott a növény vagy éppen szétégette a nap, viszont körülbelül 10 éve állandó jelleggel küzdünk a jéggel, a brutális szélviharokkal, ami ellen nem tudunk védekezni. Jó két hónapot eltolódtak az évszakok" - érzékeltette a megváltozott körülményeket Dalacsiné Benkő Csilla.
További részletek a Dalacsi család életéről a HelloVidék cikkében -->
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok