A magyar kis- és középvállalkozások vezetőinek döntő többsége a saját nyakába veszi a marketing ügyek intézését, derül ki az internetvallalkozas.com legfrissebb felméréséből. A kutatás során 1300 kkv-t, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozókat kérdeztek meg a vállalkozásuk marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.
A kkv marketing felmérés 2009. IV. című, nem reprezentatív felmérés a hazai kis- és középvállalkozások marketing helyzetét, tavalyi eredményét és szakmai felkészültségét vizsgálja és többek között olyan kérdéseket tárgyal, hogy az adott cégen belül ki foglalkozik a marketinggel vagy hogy a bevétel mekkora részét fordítják marketingköltségekre, milyen marketingeszközöket használnak vagy éppen miből tanulják a marketinget.
Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán 14%-a nyilatkozott úgy, hogy "sikeres lett" a 2009. évi marketing tevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47%) és hazai online tanácsadók termékeiből (17%) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást.
A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 83%-nál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs.

Ez az arány 2009. január óta csak növekedett (akkor 77% volt). További borúlátást okoz, hogy a cégek drasztikusan csökkentették a marketingre szánt kiadásaikat is. Míg 2009. januárjában a válaszadók 46%-a költött többet marketingre, mint a bevételének 5%-a, addig 2009 végén a kkv-k 64%-a 5% vagy az alatt áldozott a marketingre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

"Az online marketing rohamosan változik. Van úgy, hogy naponta jelennek meg új marketing eszközök. A számtalan lehetőség ellenére - úgy látom - a cégek még mindig egy helyben topognak és az alapvető marketing stratégiájukat sem tudják megfogalmazni. Pedig itt az idő, cselekedni kell, mert aki sokat vár, piacot veszíthet..." - fogalmazott a kkv marketing felmérés 2009. IV. főszerkesztője, Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








