Beszédes számok: így áll a magyar turizmus

Pénzcentrum
2009. november 19. 09:02

A vártnál kisebb mértékben viselte meg a belföldi turizmust a válság: a prognosztizált 30 százalék helyett "csak" mintegy 6 százalékkal esett vissza. A 2010-es Fesztiválok Évével a Magyar Turizmus Zrt. jövőre is elsősorban a belföldi turistákat kívánja megszólítani -írja a Népszabadság.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Egyre kevesebb turista látogat Magyarországra a tengerentúlról (Japánból és az Egyesült Államokból), viszont az utóbbi időben mind többen jönnek a környező országokból, főleg Szlovákiából és Romániából. A legtöbb turista, a hazánkba látogató külföldiek 25 százaléka, még mindig Németországból érkezik hozzánk, de fontos küldő piac Ausztria, Nagy-Britannia, Olaszország és Franciaország is.

A külföldiek számára még mindig Budapest a legvonzóbb úti cél: minden Magyarországon elköltött 100 forintból hetvenet Budapesten költenek el. Ezután a Balaton következik, majd a gyógy- és wellnessüdülési lehetőségek.

A Magyar Turizmus Zrt. célkitűzése a következő három évben egy erős, egységes Magyarország-márka kialakítása. 2010 a Fesztiválok Éve, 2011 pedig az Egészségturizmus Éve lesz. A 2010-es kampányév elsősorban belföldre koncentrál, de számos fesztivál, például a Sziget vagy a Miskolci Operafesztivál, a külföldről érkezők érdeklődésére is számot tarthat. A kommunikációban a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa program eseményei is kiemelten szerepelnek.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 23. vasárnap
Zelma, Rajmund
3. hét
Január 23.
Kaposvár napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. január 22. 19:20