2 °C Budapest

Nincs profit, nincs reklám

2009. április 15. 12:30

Az egyik vezető reklámpiaci elemző szerint az idei év a reklámkiadások jelentős szűküléséről fog szólni, lévén a vállalatok ott szűkítenek a kiadásaikon, ahol tudnak.

A francia Publicis Groupe-hoz tartozó ZenithOptimedia alaposan lerontotta korábbi előrejelzését, míg decemberben alig 0,2 százalékos csökkenésre számítottak az idei év folyamán, mostanra már inkább 6,9 százalékos zsugorodásra számítanak. Ez azt jelenti, hogy idén "alig" 453 milliárd dollár lenne a világméretű reklámtorta értéke.

A legnagyobb visszaesésre természetesen Észak-Amerikában kell számítani, ott 8,3 százalékkal 166 milliárd dollárra csökkenhet idén a büdzsé, Európában átlagosan 6,7 százalék lehet a mérséklődés, ám Spanyolországban több, mint 10, Nagy-Britanniában pedig 8,7 százalék lehet a zuhanás mértéke. Még a távol-keleti térség is zuhanhat, miután Kína és India bővülését bőven elhomályosítja a fejlettebb gazdaságokban tapasztalható drámai kiadáscsökkentés.

Szektoriális szinten egyedül az internet reménykedhet némi többletbevételben, a hagyományos formák: plakát, írott sajtó, televízió stb. mind kénytelenek lesznek szűkebbre húzni a nadrágszíjat. A ZenithOptimedia szerint a legtöbb cég kivár a reklámkiadások növelésével, amíg nem lesz biztos a piaci pozíciója, éppen ezért nem is várható e téren javulás, amíg nem kezdenek el javulni a vállalati szektorban az eredménymutatók. Persze nem biztos, hogy ez a megfelelő stratégia, hisz válság idején valószínűleg olcsóbban is hozzá lehet jutni a reklámlehetőségekhez, amivel váratlan piaci előnyt lehet szerezni. Ha viszont eleve nincs bevétel, úgy valóban nehéz a nem létező profitból még reklámra is költeni.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem