Nincs profit, nincs reklám

2009. április 15. 12:30

Az egyik vezető reklámpiaci elemző szerint az idei év a reklámkiadások jelentős szűküléséről fog szólni, lévén a vállalatok ott szűkítenek a kiadásaikon, ahol tudnak.

A francia Publicis Groupe-hoz tartozó ZenithOptimedia alaposan lerontotta korábbi előrejelzését, míg decemberben alig 0,2 százalékos csökkenésre számítottak az idei év folyamán, mostanra már inkább 6,9 százalékos zsugorodásra számítanak. Ez azt jelenti, hogy idén "alig" 453 milliárd dollár lenne a világméretű reklámtorta értéke.

A legnagyobb visszaesésre természetesen Észak-Amerikában kell számítani, ott 8,3 százalékkal 166 milliárd dollárra csökkenhet idén a büdzsé, Európában átlagosan 6,7 százalék lehet a mérséklődés, ám Spanyolországban több, mint 10, Nagy-Britanniában pedig 8,7 százalék lehet a zuhanás mértéke. Még a távol-keleti térség is zuhanhat, miután Kína és India bővülését bőven elhomályosítja a fejlettebb gazdaságokban tapasztalható drámai kiadáscsökkentés.

Szektoriális szinten egyedül az internet reménykedhet némi többletbevételben, a hagyományos formák: plakát, írott sajtó, televízió stb. mind kénytelenek lesznek szűkebbre húzni a nadrágszíjat. A ZenithOptimedia szerint a legtöbb cég kivár a reklámkiadások növelésével, amíg nem lesz biztos a piaci pozíciója, éppen ezért nem is várható e téren javulás, amíg nem kezdenek el javulni a vállalati szektorban az eredménymutatók. Persze nem biztos, hogy ez a megfelelő stratégia, hisz válság idején valószínűleg olcsóbban is hozzá lehet jutni a reklámlehetőségekhez, amivel váratlan piaci előnyt lehet szerezni. Ha viszont eleve nincs bevétel, úgy valóban nehéz a nem létező profitból még reklámra is költeni.

Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm