Az egyik vezető reklámpiaci elemző szerint az idei év a reklámkiadások jelentős szűküléséről fog szólni, lévén a vállalatok ott szűkítenek a kiadásaikon, ahol tudnak.
A francia Publicis Groupe-hoz tartozó ZenithOptimedia alaposan lerontotta korábbi előrejelzését, míg decemberben alig 0,2 százalékos csökkenésre számítottak az idei év folyamán, mostanra már inkább 6,9 százalékos zsugorodásra számítanak. Ez azt jelenti, hogy idén "alig" 453 milliárd dollár lenne a világméretű reklámtorta értéke.
A legnagyobb visszaesésre természetesen Észak-Amerikában kell számítani, ott 8,3 százalékkal 166 milliárd dollárra csökkenhet idén a büdzsé, Európában átlagosan 6,7 százalék lehet a mérséklődés, ám Spanyolországban több, mint 10, Nagy-Britanniában pedig 8,7 százalék lehet a zuhanás mértéke. Még a távol-keleti térség is zuhanhat, miután Kína és India bővülését bőven elhomályosítja a fejlettebb gazdaságokban tapasztalható drámai kiadáscsökkentés.
Szektoriális szinten egyedül az internet reménykedhet némi többletbevételben, a hagyományos formák: plakát, írott sajtó, televízió stb. mind kénytelenek lesznek szűkebbre húzni a nadrágszíjat. A ZenithOptimedia szerint a legtöbb cég kivár a reklámkiadások növelésével, amíg nem lesz biztos a piaci pozíciója, éppen ezért nem is várható e téren javulás, amíg nem kezdenek el javulni a vállalati szektorban az eredménymutatók. Persze nem biztos, hogy ez a megfelelő stratégia, hisz válság idején valószínűleg olcsóbban is hozzá lehet jutni a reklámlehetőségekhez, amivel váratlan piaci előnyt lehet szerezni. Ha viszont eleve nincs bevétel, úgy valóban nehéz a nem létező profitból még reklámra is költeni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok