20 °C Budapest

Új IKEA-reklámok: vigyázz, nem biztos, hogy olcsó!

2009. április 15. 12:00

A napokban ismét komoly akciókat hirdetett az IKEA: a svéd lakberendezési áruház egész oldalas hirdetéseket vásárolt, vélhetően több millió forintért. A reklámokban szereplő árak azonban nem alacsonyabbak, mint korábban.

A mai Népszabadságban találkoztunk azzal az egész oldalas hirdetéssel, amelyben olcsó konyhai felszereléseit hirdeti az IKEA. Egy ilyen, egész oldalas reklám - a Népszabadság hirdetési tarifái szerint - a 3 millió forintot is meghaladhatja. Igaz, ismerve a nyomtatott sajtó jelenlegi nehézségeit, és a szűkülő reklámkereteket, valószínűleg ennél azért jóval kedvezőbb áron is hozzájuthatott az áruházlánc a megjelenési lehetőséghez.

A gyanútlan olvasó könnyen azt gondolhatja, hogy a kiemelt betűmérettel feltüntetett árak akciósak, azonban ez nem egészen van így. Az IKEA aktuális katalógusával - amelynek árai idén nyáron még érvényesek - összehasonlítva meglepődve tapasztalhatjuk, hogy csak egy termék olcsóbb, mint az eredeti ár.

Ráadásul ennél a terméknél - azaz az 5 darabos REDA ételvédő dobozcsomagnál - is csak az IKEA Family klubtagoknak, azaz az áruházlánc "törzsvásárlói" kártyával rendelkező vevőinek érvényes az akció, és csak egy hétig, április 22-ig. Igaz, így valóban nyerhetünk kétszáz forintot, és 290-ért vásárolhatjuk meg az öt dobozt.

Természetesen az egész oldalas hirdetés nem állítja, hogy áraik csökkentek volna, csupán úgy fogalmaz: "itt az ideje, hogy az álmok valóra váljanak, sőt, ehhez mi magunk kínálunk neked konyhai tárolókat."

Mindenestre elgondolkodtató az IKEA újabb kampánya. Mint arról korábban beszámoltunk, márciusban 100 forintba került 10 db húsgolyó az áruházban, ez pedig igencsak becsalogatta a vásárlókat. 
Az IKEA-titok, avagy miért száz forint egy tányér húsgolyó

Akkor az áruházlánc regionális PR menedzsere azzal indokolta az óriási árengedményt, hogy a gazdasági válság ellenére az IKEA továbbra is egy hely, ahol az egész család jól érezheti magát, akár egy egész napos bevásárlás során is - és ezt függetlenül a pénztárcája vastagságától mindenki megengedheti magának.

Március elején Gerőcs Vendel úgy látta, az áruházak tartják terveiket és az év elején kitűzött néhány százalékos növekedés továbbra is reális cél. Sőt, szerinte a forint árfolyamingadozása sem okoz változást az árakban, hiszen a cégnél előre rögzített belső árfolyamokkal dolgoznak.

Ugyanakkor az egész oldalas hirdetések azt is jelenthetik, hogy a vállalat szembefordult az eddigi trendekkel, és nem csökkenti komolyabban az árakat, cserébe viszont erőteljesebben reklámoz. Az árcsökkenés elmaradása mögött - vélhetően - két tényező állhat: egyrészt, hogy a válság és a piaci verseny miatt egyszerűen már képtelenség olcsóbban előállítani az anyacég a termékeket, másrészt pedig, hogy a forint gyengülése mégiscsak kihat a beszerzési - és ezzel együtt - a fogyasztói árakra is.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 27. hétfő
Adalbert
39. hét
Szeptember 27.
Idegenforgalmi világnap
Szeptember 27.
A Google születésnapja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?