Mennyi sör fogy egy meccs alatt: megéri szponzornak lenni?

Pénzcentrum
2008. június 16. 16:00

Annak ellenére, hogy egy-egy sportesemény szponzorálása egyre drágább az egyes cégek számára, még mindig megéri a főszponzori címre pályázni. Ezt mutatja a Carlsberg esete is, reményeik szerint minden idők legjobb versenyévé válik az idei futball EB - tudósít a Telegraph.

A 16 csapat közül a Carlsberg szponzorálja Svájcot és Svédországot, ez utóbbinak még megvan az esélye a továbbjutásra. A dán sörgyártó emellett támogatta az angol és a dán csapatot, ők azonban már nem jutottak ki a bajnokságra. Ennek ellenére, sokat hozhat a konyhára a Carlsberg által elköltött mintegy 15 millió font (4,5 milliárd forint).

A szponzori dicsőségben azonban 18 hivatalos támogató osztozik, köztük a Coca-Cola, a McDonalds, az Adidas és a JVC, ráadásul a körön kívül maradt cégek is egyéb gerilla-akciókkal próbálnak a rivaldafénybe jutni. Nézzük, milyen egyéb tervekkel áll ellő a világ ötödik legnagyobb sörgyára!

A Carlsberg nemzetközi marketingigazgatója, Keld Strudahl elárulta, a költségvetés plusz 30 százalékát költi előre nem tervezett reklámfogásokra, nem csupán a házigazda országokban, hanem 60 más piacon is. A legnagyobb kampányokat például Kínában, Malajziában és Szingapúrban indítják, ugyanis az ázsiai kontinensen is számos focirajongó kíváncsi ez európai nemzeti csapatok legjobbjaira.

Emellett az egyes stadionokban elhelyezett, illetve az élő közvetítések alatt játszott reklámokkal készülnek. Alkoholmentes Carlsberget szolgálnak fel azoknak, akik elég szerencsések voltak, s sikerült jegyhez jutniuk. Minden, Bécsbe és Genfbe érkező turistát reklámok fogadnak a légikikötőkben, a buszokon és a villamosokon.

Ezeken kívül a Carlsberg rivális márkákkal szembeni legnagyobb esélye a szurkolók számára kialakított parkok ("fanzone") lesznek, ahol az előzetes várakozások szerint az EB ideje alatt mintegy 6 millióan fordulnak meg. Érdekesség, hogy ezen szurkolói zónákból kitessékelik azokat, akik olyan reklámpólót viselnek, amely olyan céget reklámoz, aki nincs a hivatalos szponzori listán.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az ilyen típusú, álcázott gerilla-marketing egyébként egyáltalán nem idegen a nagy sportrendezvényektől, maga a Carlsberg is igen hatékony eszköznek tartja. A 2004-es EB-n például a lelátókat árasztotta el a Heineken jellegzetes sapkájában díszelgő szurkolók tömege. Idén az európai labdarúgó-szövetség minden eddiginél többet, 190 millió fontot (58 milliárd forintot) költött az álcázott marketing-akciók leleplezése érdekében felállított stáb kialakítására.

A kérdés az, hogy ugyan a felügyelet garantált a szurkolói övezetekben, azonban kívül a parkokon vajon több Carlsberg fogy-e? A válasz pedig az, hogy igen, s nem is kis mennyiségben. a 2004 júniusában megrendezett kontinensbajnokság során az értékesítés 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi időszakban mért szintet. Strudahl az egész emelkedést a szponzorációnak tudja be. Egyedül az Egyesült Királyságban 28 millió literrel több sör fogyott.

Mindez tehát bizonyíték arra, hogy ugyan egyre többe kerül a cég nevét adni egy-egy eseményhez, azonban egyelőre megéri kiadni a pénzt.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem