12 °C Budapest

Mennyi sör fogy egy meccs alatt: megéri szponzornak lenni?

Pénzcentrum
2008. június 16. 16:00

Annak ellenére, hogy egy-egy sportesemény szponzorálása egyre drágább az egyes cégek számára, még mindig megéri a főszponzori címre pályázni. Ezt mutatja a Carlsberg esete is, reményeik szerint minden idők legjobb versenyévé válik az idei futball EB - tudósít a Telegraph.

A 16 csapat közül a Carlsberg szponzorálja Svájcot és Svédországot, ez utóbbinak még megvan az esélye a továbbjutásra. A dán sörgyártó emellett támogatta az angol és a dán csapatot, ők azonban már nem jutottak ki a bajnokságra. Ennek ellenére, sokat hozhat a konyhára a Carlsberg által elköltött mintegy 15 millió font (4,5 milliárd forint).

A szponzori dicsőségben azonban 18 hivatalos támogató osztozik, köztük a Coca-Cola, a McDonalds, az Adidas és a JVC, ráadásul a körön kívül maradt cégek is egyéb gerilla-akciókkal próbálnak a rivaldafénybe jutni. Nézzük, milyen egyéb tervekkel áll ellő a világ ötödik legnagyobb sörgyára!

A Carlsberg nemzetközi marketingigazgatója, Keld Strudahl elárulta, a költségvetés plusz 30 százalékát költi előre nem tervezett reklámfogásokra, nem csupán a házigazda országokban, hanem 60 más piacon is. A legnagyobb kampányokat például Kínában, Malajziában és Szingapúrban indítják, ugyanis az ázsiai kontinensen is számos focirajongó kíváncsi ez európai nemzeti csapatok legjobbjaira.

Emellett az egyes stadionokban elhelyezett, illetve az élő közvetítések alatt játszott reklámokkal készülnek. Alkoholmentes Carlsberget szolgálnak fel azoknak, akik elég szerencsések voltak, s sikerült jegyhez jutniuk. Minden, Bécsbe és Genfbe érkező turistát reklámok fogadnak a légikikötőkben, a buszokon és a villamosokon.

Ezeken kívül a Carlsberg rivális márkákkal szembeni legnagyobb esélye a szurkolók számára kialakított parkok ("fanzone") lesznek, ahol az előzetes várakozások szerint az EB ideje alatt mintegy 6 millióan fordulnak meg. Érdekesség, hogy ezen szurkolói zónákból kitessékelik azokat, akik olyan reklámpólót viselnek, amely olyan céget reklámoz, aki nincs a hivatalos szponzori listán.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az ilyen típusú, álcázott gerilla-marketing egyébként egyáltalán nem idegen a nagy sportrendezvényektől, maga a Carlsberg is igen hatékony eszköznek tartja. A 2004-es EB-n például a lelátókat árasztotta el a Heineken jellegzetes sapkájában díszelgő szurkolók tömege. Idén az európai labdarúgó-szövetség minden eddiginél többet, 190 millió fontot (58 milliárd forintot) költött az álcázott marketing-akciók leleplezése érdekében felállított stáb kialakítására.

A kérdés az, hogy ugyan a felügyelet garantált a szurkolói övezetekben, azonban kívül a parkokon vajon több Carlsberg fogy-e? A válasz pedig az, hogy igen, s nem is kis mennyiségben. a 2004 júniusában megrendezett kontinensbajnokság során az értékesítés 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi időszakban mért szintet. Strudahl az egész emelkedést a szponzorációnak tudja be. Egyedül az Egyesült Királyságban 28 millió literrel több sör fogyott.

Mindez tehát bizonyíték arra, hogy ugyan egyre többe kerül a cég nevét adni egy-egy eseményhez, azonban egyelőre megéri kiadni a pénzt.

Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?