Áprilistól az étkezőkocsikban új ízekkel várja vendégeit az Utasellátó. A szezonális koncepciót követve frissült az ételkínálat a MÁV adott járatain.
A közösségi közlekedés versenyképességének javítása érdekében a "vasúti utazást támogató és a szolgáltatások színvonalához igazodó" tarifarendszer kialakítására törekszik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - áll a tárca mai közleményében. Az átalakításban elsőként szeptembertől módosul a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer. Az emelt szintű szolgáltatások pótjegy árai az utazási távolsággal arányosan alakulnak. A minőségi autóbuszos felár növekedése versenyképesebbé teszi a vasúti InterCity (IC), EuroCity (EC) járatokat. A jegyek esetében megszűnik, a bérleteknél azonban megmarad az 5 kilométeres övezetű helyközi tarifa.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a közlekedési társaságokkal kötött közszolgáltatási szerződésekben határozhatja meg a tarifákat. A díjrendszer megkezdődött átalakítása - a tárca közlése szerint- a helyi igényekhez, a fizetőképes kereslethez és a szolgáltatási színvonalhoz rugalmasabban alkalmazkodó tarifaszintek kialakítását célozza. A véglegesítés alatt álló szerződésmódosítások 2012. szeptember elsejével léphetnek életbe.
Az átalakítás első lépcsőjében az eddig egységes tarifarendszert - a személyszállítási törvénynek megfelelően - országos, elővárosi és regionális szolgáltatásokra bontott elemek váltják fel, döntő részben változatlan díjtételekkel. Az új felosztás a későbbiekben lehetőséget nyit többszintű díjszabás alkalmazására az eltérő minőségű szolgáltatások igénybevételekor.
Az emeltszintű országos vonatjáratokon (IC, EC, EN stb.) fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A kiegészítő díj a 280 kilométernél rövidebb utazások esetében a jelenlegi, 400 forintos szint alatt marad. Így több vidéki megyeszékhely és a főváros közötti utazás is olcsóbban tehető meg szeptembertől az IC és EC járatokon.
A kezdetben korlátozott körben bevezetendő minőségi autóbuszos felár szintén a távolsági övezettel arányosan nő. A közúti díj ezzel összességében minden viszonylaton drágább lesz, mint a pótjeggyel növelt vasúti tarifa. A magasabb autóbuszos díj bevezetésével megszűnik a vasút versenyhátránya az emelt szintű szolgáltatások területén. A kedvezőbb áraknak köszönhetően az utasok nagyobb arányban választhatják az IC és EC vonatokat.
A helyközi díjszabás 5 kilométeres díjtétele évek óta növekvő mértékben marad el a helyi közlekedési tarifák alapszintjétől. A helyi vonaljegyek összege már több településen meghaladja a 10 kilométeres helyközi jegy árát is. A legkisebb helyközi tarifa az állandó költségeket sem fedezi, és kedvezőtlenül befolyásolja a helyi és helyközi közlekedés közötti munkamegosztást. A tarifarendszerek közötti feszültségek feloldása érdekében a jegyek esetében megszűnik az 5 kilométeres tarifa. A helyközi bérletek változatlanul kiválthatók a legalacsonyabb díjövezetre is, így a napi rendszerességgel kis távolságra utazók kiadásai nem nőnek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A módosítások az előzetes becslések szerint évi 3 milliárd forinttal növelik a szolgáltatók bevételeit, ezzel kismértékben csökkennek a költségvetés terhei is. A bevezetett változtatások utasforgalomra gyakorolt hatásait a szaktárca legkorábban fél év múlva felméri, majd a tapasztalatok alapján megteszi az esetleg szükséges korrekciókat.
A minisztérium úgy véli, a tarifarendszer módosítása elősegíti az utazási igények kötöttpályás közlekedés felé irányítását, a helyközi közösségi közlekedés versenyképességének javítását.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben
- Egy kilencéves fiú nyerte a sikító Európa-bajnokságot – videó
- Számít Balogh Botondra a Parma
- Függőny: aláírták az Operaház új kollektív szerződését
- Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP
- Több száz világháborús bombát találtak a régi athéni repülőtér alatt