A fejlesztés nemcsak a menetrendszerűségen javít, de az utasélményre is érezhetően pozitív hatással lesz.
Harminc perccel hamarabb lehetne vasúton eljutni a fővárosból a Balaton északi partjára, a jelenlegi átépítések pedig lehetőséget adnának a maiaknál lényegesen gyorsabb vonatok közlekedésére is. Erre azonban még várni kell - írja a Magyar Hírlap.
A beruházás költségének általában 85 százalékát vállalja az EU - a múlt évtized közepe óta 120 kilométer hosszú vasútvonalat építettek át, mintegy százmilliárd forintból, s hivatalosan ebben a költségvetési időszakban ötszázmilliárd forint áll rendelkezésre vasútfejlesztésre.
Bár a közelmúltban döntően európai uniós támogatásból a MÁV néhány vonalán átépült a vasúti pálya, a menetidőt érdemben nem sikerült csökkenteni. jelenleg is vannak olyan pályák, amelyek alkalmasak lennének 160 kilométeres óránkénti sebességre, ám ezeken vagy nem épült még ki korszerű biztosítóberendezés, vagy erre alkalmatlan a járműpark. Ezen a téren az évtized közepén várható változás.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








