Magyarországon sokan szeretik összekapcsolni a testmozgást és a közlekedést. Talán ennek is köszönhető, hogy kerékpáros nemzetté váltunk.
Sikerrel zárta le a 2016. szeptemberében 10 darab villamos motorvonat gyártására és szállítására kötött szerződését a GYSEV Zrt. és a Stadler. A fejlesztésnek köszönhetően már a GYSEV teljes villamosított vonalhálózatán modern motorvonatok szállíthatják az utasokat.
Az új generációs FLIRT motorvonatok megfelelnek az Európai Vasúti Ügynökség Átjárhatósági Műszaki Előírásainak (TSI), továbbá a legújabb ütközésvédelmi normáknak is, amely az előző generációs motorvonatokat 2,8 méterrel meghosszabbítva nagyobb biztonságot nyújt a mozdonyvezetőnek - írja közleményében a Stadler. A 77,1 méter hosszú négyrészes motorvonatok összesen 208 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 km/h. A dinamikus járművek 39 másodperc alatt érik el nulláról a GYSEV vonalain használt 120 km/órás üzemi sebességet.
A harmadik generációs FLIRT-öket is tágas, többfunkciós beszállóterek jellemzik, amelyek gyors utascserét tesznek lehetővé. Az alacsonypadlós kialakításnak köszönhetően a kerekesszékkel, kerékpárral vagy babakocsival utazók is kényelmesen használhatják az új járműveket. A vonatokat légkondicionálóval, korszerű utastájékoztató és kamerarendszerrel, WIFI-vel, mobiltelefonok, tabletek és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, továbbá páholyos elrendezésű ülésekkel szerelték fel.
Az új motorvonatok képesek lesznek a szinkron-üzemmódra, amelynek köszönhetően csatolt üzemmódban nem csak önmagukkal, hanem a korábban beszerzett járművekkel is képesek közlekedni. Ez jelentős gazdasági és forgalomszervezési előnyökkel jár az üzemeltető számára. A járművek kocsiszekrényeit és forgóvázait a Stadler szolnoki üzemeiben készítették, míg a végösszeszerelést a járműgyártó lengyelországi (Siedlce) gyára végezte.
A Stadler eddig összesen 143 FLIRT vonatot szállított Magyarországra, ebből 123 a MÁV-START, 20 pedig a GYSEV kötelékében teljesít szolgálatot. A FLIRT mind a mai napig a Stadler legsikeresebb terméke, amelyből napjainkig több mint 1700 egységet értékesítettek 18 országban.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén
- Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők
- Különleges találkozója volt a magyar államfőnek
- Kétségeket is megfogalmaz az egészségügy a rajtaütésszerű ellenőrzésekkel kapcsolatban
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban