Meglehetősen rosszul muzsikált a Renault a 2009-es évben: mintegy 3 milliárd eurós (812 milliárd forint) veszteséget könyvelhetett el, ezen belül 1,6 milliárdot különféle részvénybefektetésein.
A Renault eredményeinek közzétételére egy nappal francia riválisának, a PSA Peugeot Citroen - történelmének eddigi legnagyobb - 1,16 milliárd eurós nettó veszteségének bejelentése után került sor. Mindkét cég hozzátette azonban, hogy az év második felében jelentős javulást észleltek az eladások terén - írja a Financial Times.
Persze a kilátásokat illetően egyikük sem nevezhető optimistának: 2010-re további 10 százalékos keresletcsökkenést prognosztizálnak az európai autópiacon.
A Renault 3,068 milliárd eurós vesztesége minden korábbi előrejelzést felülmúlt. Ezen belül 1,561 milliárd eurónyi veszteséget társvállalatai - a Nissan, az AB Volvo és a szintén bajban lévő orosz autógyár, az Avtovaz - "termeltek ki" a francia cég számára.
A két francia autógyár jórészt a tavalyi 6 milliárd eurós állami mentőcsomagnak köszönhetően maradt életben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Renault az eredmények keddi közzétételekor azt is elmondta, hogy a krízis utáni időszakban is folytatni akarják a megkezdett értékesítési offenzívát Európában, valamint jövőre piacra akarják dobni a zéró szén-dioxid kibocsátású autójukat, és erősíteni piaci jelenlétüket a feltörekvő piacokon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








