Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Elemzők szerint a Netflix várhatóan idén is áremeléseket hajt végre, mindössze néhány hónappal az előző emelés után. A várt lépés megtételével a vállalat bevételnövekedése megduplázódhat, miközben továbbra is jelentős növekedési potenciállal rendelkezik az előfizetői bázis bővítése terén - írja a Daily Mail.
Elemzők szerint a Netflix az idei évben ismét áremelésre készül, ami követi a legutóbbi, néhány hónappal ezelőtti árnövekedést. John Hodulik, a UBS Securities elemzője kiemelte, hogy még az idén további áremeléseket várnak a cégtől. A streaming-szolgáltató tavaly októberben megszüntette a havi 9,99 dolláros (~3 600 forintos) reklámmentes alapcsomagot új tagok számára és 11,99 dollárra (~4 400 forintra) emelte azt a meglévő tagoknak. Így az új előfizetők számára a legolcsóbb reklámmentes csomag már havi 15,49 dollárba (~5 600 forintba) kerül. Az elemzők szerint az árakat jellemzően 1 és 3 dollár között emelik, ami a standard csomag esetében havi 17,49 dolláros (~6 400 forintos) díjat jelenthet.
A reklámokkal együtt kínált új belépőszintű csomag ára jelenleg havi 6,99 dollár (~2 500 forint) mind az új, mind a régi ügyfelek számára. Ez az összeg 1 dolláros emeléssel 7,99 dollárra (~2 900 forintra) növekedhet. A prémium szolgáltatás díja tavaly októberben 3 dollárral nőtt, így éves szinten körülbelül 312 dollárba (~113 ezer forintba) kerülne egy hasonló emelés után.
Az előfizetői létszámnövekedés és a jelszómegosztás visszaszorítása mellett a reklámbevételek növekedése lehetővé teszi az áremeléseket. A UBS elemzőinek előrejelzése szerint ezek az intézkedések megduplázhatják a vállalat bevételnövekedését és a teljes bevételnövekedést 2024-ben akár 15 százalékra is növelhetik.
A Netflix vezetősége korábban utalt arra, hogy tervezik az előfizetési díjak emelését. Greg Peters társ-vezérigazgató elmondta, hogy amíg a jelszómegosztás visszaszorítása zajlott, addig felfüggesztették az áremeléseket. Azonban most már visszatérnek eredeti stratégiájukhoz és már több országban is bevezették ezeket az intézkedéseket.
A cég negyedik negyedévi nettó nyeresége jelentős növekedést mutatott az előző évhez képest. A Netflix árai 2011-es indulása óta viszonylag stabilak voltak, de 2016 óta rendszeresen emeli díjszabásait körülbelül kétévente.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az elemzők szerint a Netflix piaci részesedése is nőtt Amerikában. Úgy vélik, hogy ahogy a streaming iparág fókusza az előfizetők számának növeléséről a nyereségességre tolódik át, a Netflix lesz ennek a legnagyobb haszonélvezője. A vállalat előfizetőinek száma várhatóan tovább bővül majd.
Más szakértők szerint is a Netflix dominálja a streaming piacot és riválisai nehezen tudnak versenyre kelni vele saját tartalmak tekintetében.
Magyarországon még csend van
A fentiek alapján tehát egyelőre csak az amerikai felhasználókat érintheti az újabb áremelés - arról egyelőre nincs hír, hogy más országokban is változnának a szolgáltató tarifái. Egyébként nem lenne példa nélküli, ha Magyarország most is megúszná az áremeléseket - a cég legutóbbi, tavaly őszi emelésekor is csak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Franciaországban változtak a szolgáltató díjai, míg a többi európai országban akkor nem nyúltak a díjcsomagok áraihoz.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








