Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Ilyen házat vett Olaszországban Varnus Xavér: ennyiért Újlipótvárosban teremgarázst se találna
Varnus Xavér orgonaművész az RTL Reggeli című műsorának vendége volt, ahol arról mesélt: Olaszországban vásárolt egy ingatlant, egy házat, mely a 12. században épült. 12 milliót fizetett érte, és novemberben költözik is. Azt is hozzátette: a ház árából Újlipótvárosban egy garázs nem jön ki.
"Nekem is nagyon meghatározó volt Szerb Antaltól az Utas és holdvilág gimnazista koromban, és aztán kicsit elmentem ennek nyomában, hogy Mihály hol barangolt. Így jutottam Umbriába és találtam egy elképesztően szép, 12. századi házat" - mesélte a műsorban, majd később hozzátette: "Mielőtt bárki azt mondaná, hogy jaj, tessék, az újgazdag attitűdök: ezt az épületet szőröstül-bőröstül magyar pénznek megfelelően 12 millió forintért vettem. Namost, Újlipótvárosban egy barátom most vett egy teremgarázst 18 millióért."
Az orgonaművész még az árak kapcsán megjegyezte, hogy rájött: tulajdonképpen egy kényelmesebb, belvárosi lakás árát osztotta szét a világ különböző tájaira, így mindig időjárásnak megfelelően utazhat, élhet ezeken a helyeken. Van egy lakása Kanadában, egy templomban, amit felújított, egy Magyarországon, és most már egy kis háza Olaszországban is. A műsorban képeket is mutatott az új szerzeményéről:
Már csak bútorok hiányoznak, tervei szerint novemberben költözik.
Tényleg ilyen drága egy garázs?
Ahogy arról korábban hírt adott a Pénzcentrum, 2023-ra jócskán elszálltak a garázsárak. Mindeközben a bérbeadási összegek számottevően nem változtak, de még ezzel együtt is megérheti persze befektetési céllal garázst venni, majd kiadni. Budapesten az átlagos bruttó bevételarányos hozam a garázsok esetén 4 százalék, addig a lakásoknál ez 3,1 százalék! És egy garázs még mindig olcsóbb, mint egy lakás. Az egyedüli bökkenő, hogy a garázs utáni adózás nem egyszerű dolog, sok buktatóval jár, és mondhatni a viszonylag alacsonyabb bevételhez képest rendkívül macerás dolog.
Az biztos, hogy nagyon pörög a garázspiac, az ingatlan.com adatai alapján, 2022 augusztusához képest az eladó garázshirdetések száma 120 (!) a bérbeadó hirdetéseké pedig 21 százalékkal bővült. Az óriási keresletnövekedést jól mutatja az is, hogy az eladó garázsok átlagára az Otthon Centrum adatai alapján 6,31 millió forintról 7,76 millió forintra nőttek egyetlen év alatt. De persze Budapesten akad olyan kerület is, ahol 10 millió forintot kérnek el átlagosan egy garázsért. Azt persze a szakértők hangsúlyozzák, elsősorban nem a kerületi elhelyezkedés befolyásolja az árakat, sokkal inkább a garázs mérete, hogy pontosan milyen területen helyezkedik el, kell-e ott például egyébként a parkolást fizetni vagy sem.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az eladási árak meglódulása ugyanakkor a kiadási árakat nem igazán húzta magával. Mivel országosan átlagosan ugyanúgy 25 ezer forint körül van a havi díj, miközben Budapesten a legtöbb kerületben maradt 40 ezer forint 2023-ban.
Ezzel együtt még mindig megéri garázst vásárolni befektetési céllal szakértők szerint.
Egy garázs ugyanis még mindig olcsóbb, mint egy lakás és nem kell hozzá akkora önerő sem. Ugyanakkor a garázskiadás hozama is magasabb, mint a lakáskiadásé jelenleg. Egyetlen buktató van: az adózás. Hogy mitől olyan macerás a garázskiadás utáni adózás? Arról ebben a cikkben írtunk bővebben:
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








