A korai húsvét miatt az EU-ban márciusban 5,2%-kal csökkentek az új autók eladásai az előző év azonos időszakához képest.
2022. júliusban jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók irányt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok iránt. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is jócskán megnőtt, ám tízből hét vásárló rendelt szilárd tüzelésű kályhát/kandallót, és csak három napelemes technológiájú terméket július folyamán, bár az elkövetkező hetekben, hónapokban ez az arány még változhat.
Több és jobb napelemet rendelnek, mint tavaly nyáron
Idén nyáron jelentősen nőtt az elektromos áram előállítására szolgáló napelemek, illetve a vízmelegítést szolgáló napkollektorok eladása: a két termékcsoport közös termékkategóriájában júliusban az eladások megháromszorozódtak az előző hónaphoz képest, a tavalyi év azonos hónapjához képest pedig harmincnégyszeres a növekedés. A főleg a hónap második felében eladott napelem többségét az ilyen termékekre specializálódott Marketplace partnerektől rendelték a vásárlók, mert ezek a társaságok kínálják a választék legnagyobb hányadát – írja közleményében az eMAG.
Bár az oldalról akár milliós árú, komplett napelemendszert is lehet rendelni, a kategória júliusi 55-60 ezer forint közötti bruttó eladási átlagára alapján a legtöbben kisebb teljesítményű szetteket rendelnek. Néhány tízezer forintért már olyan készleteket rendelni, amely a megfelelő akkumulátorral kiegészítve a világítás mellett kisebb elektronikus eszközök (pl. telefon, laptop, hangfal) működtetésére, töltésére is alkalmas - sokan ilyen szettekhez rendeltek kiegészítő napelempaneleket. Tavaly nyáron még a legegyszerűbb napelemes termékeket, például a ledlámpákat keresték, még idén júniusban is 15 ezer forint körüli volt a kategória átlagos eladási óra, a következő hónapban tapasztalható emelkedést minden bizonnyal a rezsicsökkentés változása generálja.
Amikor nyáron is keresik a kályhát és a kandallót
Idén júniusról júliusra hét és félszeresére nőtt a “kandalló” szóra való keresések száma az oldalon, korábban a nyári hónapokban legfeljebb a hűtő-fűtő split klímákat övezte hasonló mértékű érdeklődés.A rezsicsökkentést érintő változások bejelentése nyomán a szilárd tüzelésű (tehát például brikettel, pellettel, szénnel, fával fűthető) kályhák és kandallók forgalma nőtt mgl: júniushoz képest hétszer annyi, tavaly júliushoz képest pedig majdnem tizenkétszeresére nőttek az eladások. Az elmúlt hónapban a szilárd tüzelésű berendezések adták a teljes forgalom 90 százalékát, az elektromos kandallók pedig a maradék durván 10 százalékot.
Az elektromos típusok forgalma nem állt le, hiszen nem lehet mindenhol például fatüzelésű kályhát telepíteni, egyes otthonokban pedig elektromos berendezés segíthet csökkenteni, ellensúlyozni a gázfogyasztást, de ezek eladása a tavaly nyárhoz és most júniushoz képest is csak másfélszeresre nőtt.A szilárd tüzelésű fűtőberendezések közül tízből hat vásárló kandallót, négy pedig kályhát rendelt júliusban, de népszerűnek bizonyult a fűtésre és főzésre egyaránt alkalmas “főzőkályha”. A vásárlók júliusban a szilárd tüzelésű kályhákra/kandallókra költöttek többet, átlagosan bruttó 100 ezer és 160 ezer forintot, míg elektromos kandallót 94-115 ezer forintért rendeltek, illetve a piactéren lévő partnerektől. A legtöbb terméket ebben a szegmensben is a Marketplace-es kereskedőspecialisták adták júliusban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében
- Forgalomkorlátozások lesznek a fővárosban - több okból is
- Orbán Viktor: arra számítok, hogy repedezni fog a háborúpárti gondolkodás
- Napról napra értesülhetünk az időjárási anomáliákról
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét