Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Kiderült a nagy ventillátor-titok: minek ide klíma, ezzel a trükkel brutál hűvös lesz a lakás
Hova kerüljön a jéggel teli palack, a ventilátor elé vagy mögé? Mérnökök vizsgálták, hogyan lehet még hatékonyabbá tenni a ventilátorok alkalmazását, számítógépes szimulációval döntötték el az örök vitát.
Amikor tombol a kánikula, a legtöbben a légkondícionálót használják, feltéve, hogy rendelkeznek ilyen készülékkel. Ám mihez kezdhetnek azok, akik a lehető legtöbbet szeretnék kihozni a ventilátoraikból? A A Siemens Simcenter csapata kezdett el azzal foglalkozni, hogyan tehetik környezetbarát, mégis hatékony módon hűvösebbé otthoni munkaállomásaikat: szimulációval tesztelték, hogyan lehet feldobni egy egyszerű ventilátor teljesítményét.
Két megoldást is modelleztek: egy jéggé fagyott vizet tartalmazó palackot rögzítettek a ventilátor mögött, illetve előtte, ahogy a képeken is látható. Utóbbi 27%-kal bizonyult hatékonyabbnak a hűtés tekintetében a szimuláció alapján. Ezt követően a csapat a valóságban is kipróbálta az új hűtési technológiát és az egyikük otthon rögzített is egy jégbe fagyott palackot a ventilátorára. Ez kicsivel jobban segített optimalizálni a hőérzetet és némileg enyhítette a melegben tapasztalható tüneteket, könnyebb volt koncentrálni a munkára a ventilátor közelében lehűlt levegőben.
A kánikula egyik fő kérdése tehát eldőlt: a ventilátor elé érdemes helyezni a jéggel teli palackot, ugyanakkor a prototípus-tesztelés során derült ki, hogy a környezeti levegőből lecsapódó párát mindenképpen fel kell fogni valahogy, különben a vízcseppek tócsát képezhetnek a ventilátor közelében. Ezzel a módszerrel tehát érdemes óvatosan bánni - írta közleményében a cég.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







