Az érintés bűvölete elvarázsol minket: egy felmérés szerint azok, akik szeretik megfogdosni az árut vásárlás előtt, sokkal többet hajlandóak fizetni egy-egy áruért, mint azok, akik a zsebükben tartják a kezüket.
A hatás sajnos rendkívül egyszerű pszichológián alapszik. Ha valaki birtokol egy tárgyat, sokkal többre értékeli azt, mintha nem, márpedig azzal, hogy megfogja, egy kicsit elhiszi, hogy az már az övé. Ha már a kezében van, meg kell szereznie.
Egyszerűen érezzük a kötődést, érzelmileg belekavarodunk a vásárlásba. Hogy az állítást bebizonyítsák, a UCLA-hez tartozó Anderson School of Management kutatói egy kávésbögrét és egy Slinky-t helyeztek egymás mellé (tudják, ez az a fémspirál, amivel Jim Carrey bohóckodik a buddhista kolostor lépcsőjén az Ace Ventura második részében).
A 231 diák felét megkérték, hogy érintsék meg a tárgyakat, aztán mondják meg, mennyire kötődnek hozzájuk és mennyit is adnának értük egyenként. A csoport másik felének tilos volt fogdosni. Az eredmények magukért beszéltek: azok, akik megfoghatták őket, jóval inkább kötődtek hozzájuk és magasabb összeget is lettek volna hajlandóak fizetni érte.
Míg a vásárlók tehát jobban teszik, ha hátrakötik a kezüket, ha nem akarnak elszállni a költekezéssel, a kereskedők legjobb jelmondata, a "Fogj meg és érezz!" lehetne. Jó példát nyújt erre az Apple szaküzlete, melyben minden arra bíztat, hogy kipróbálják. Márpedig ha az ember egyszer elkezd játszani egy iPhone-nal, nem lesz könnyű otthagynia.
A teszt során újracsoportosítva a jelentkezőket arra is megkérték a csapat egyik felét, hogy képzelje el, amint becsomagolja és hazaviszi a két tárgyat. A másik felének csak simán újra fel kellett becsülnie a tárgyak értékét. A válaszok során nyilvánvalóvá vált, hogy a birtoklás képzelete is ugyanolyan hatásokat vált ki, mint a fogdosás, azok ugyanis, akik elképzelték otthonukban a tárgyakat, ugyanúgy túlértékelték azokat, mint azok, akik ténylegesen meg is fogták őket. Az üzenet egyértelmű az online áruházak számára: ha el tudják érni, hogy a vásárlók megpróbálják elképzelni, milyen is birtokolni a tárgyakat, minden bizonnyal megdobják a forgalmat.

Kellemetlen meglepetés érheti az állampapír-tulajdonosokat? Gyanús kérdést tett fel az Államkincstár
A Magyar Államkincstár elkezdte felmérni, hogy az állampapír-tulajdonosok tudják-e, hogy bármikor megváltoztathatják a visszaváltási feltételeket – hívta fel a figyelmet a Telex.

A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


