Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
30 ezres napi bérért keresnek embert a legnagyobb budapesti karácsonyi vásárba: végzettség nem kell
Megindult a toborzás a legnagyobb, Vörösmarty téri karácsonyi vásárba Budapesten. A szóban forgó állás a pultos, a napi bér 30 ezer forint, ezért azonban 14-15 órát kell majd dolgoznia a leendő jelentkezőnek. Az órabér így 2 000 forint környékére jön ki, ami gyakorlatilag egy átlagos diákmelós bérnek számít 2022-ben.
Szeptember 27-én robbant a hír, hogy Budapest idén nem fog központi karácsonyi vásárt rendezni a Vörösmarty téren. Ezt Faix Csaba, a Budapest Brand vezetője közölte, indoklása pedig az volt, hogy az V. kerület döntése miatt nem rendezi meg a Főváros nonprofit cége a vásárt. Ez viszont nem jelentette automatikusan azt, hogy nem is lesz karácsonyi vásár a megszokott helyen.
Alig telt el ugyanis pár nap, szeptember 30-án már arról írtunk a Pénzcentrumon, hogy az Advent Bazilika esemény szervezői kaptak az idei esztendőre elvi hozzájárulást a Vörösmarty téri vásár szervezésére. Ezzel pedig gyakorlatilag eldőlt, hogy idén is meg fogják tartani a főváros legnagyobb vásárát.
30 ezres napi bér
Bár arról egyelőre nincs hír pontosan mikor veszi kezdetét 2022 telén a Vörösmarty téri karácsonyi vásárt, de az már biztos, hogy különböző csatornákon elindult a toborzás. A Pénzcentrum pedig már el is fogott egy hirdetést, ami pultos állásra keres jelentkezőket a leendő Vörösmarty téri karácsonyi vásárban.

A pultos állásért napi 30 000 forintot fizetnének a hirdetés szerint, ami mellé járna személyzeti étkeztetés és egyenruha is. Az állás betöltéséhez végzettség nem kell, viszont elvárják, hogy a jelentkező pontos és megbízható legyen, és társalgási szinten tudjon angolul. Utóbbira nyilván azért van szükség, mert a vásárba látogató tömeg javarésze, legalábbis akik költenek rendesen, külföldi.
A 30 000 forintos napi bérért persze dolgozni is kell, nem is keveset. Hétfőtől csütörtökig 8 órától 22 óráig tart a munkaidő, pénteken, szombaton és vasárnap viszont 8 órától 23 óráig kell a helyszínen tartózkodni. Előbbi 14 órás munkanapot, utóbbi 15 órás munkanapot jelent. Arról nem szól a hirdetés, hogy a hosszabb munkaidőért több pénz vagy valamilyen más bónusz járna. Úgyhogy, ha csak a hirdetés szerint számolunk, akkor
- hétfőtől – csütörtökig 2 143 forintos órabérrel,
- pénteken, szombaton és vasárnap pedig 2 000 forintos órabérrel számolhatunk.
Ha viszont azt vesszük, hogy maga a vásár valószínűleg csak pár hétig fog tartani, és a hirdetés is heti 4-5 nappal számol, akkor nagyon sok munkával, de két hét alatt például 10 munkanappal 300 000 ezer forintot is be lehet zsebelni. Igaz, ezért reggel nyolctól este tízig vagy tizenegyig a pultban kell lenni és kiszolgálni a vásárlókat.
Sok vagy kevés ez a fizu?
Hogy nagyjából elhelyezhessük a koordinátarendszeren ezt a bért, először is fontos tudni, hogy a minimálbér óránként bruttó 1 150 forinttól ketyeg és már diákmelók esetében nagyon hamar elérhető a bruttó 2 000 forintot is. A mi hirdetésünkben persze nincs leírva, hogy bruttó vagy nettó összegről van-e szó, de vélhetően egy ilyen, gyakorlatilag napi kifizetésre szóló hirdetésben a várhatóan kézhez kapott összeg szerepel.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ami a 2022-es diákmelós órabéreket figyelembe véve, amik idén nyáron 1 500 forint körül mozogtak, átlagosnak, annál valamelyest jobbnak mondható. Igaz, körülményeit tekintve, hogy télen egy fabódéban meglehetősen sokat kell állni az amúgy hidegben, nem a legegyszerűbb pénzkereseti lehetőség.
Horrorárak a karácsonyi vásáron
2021-ben egyébként az akkor még központi karácsonyi vásár a Vörösmarty téren november 19-én, pénteken rajtolt (egy hasonló kezdés 2 hét múlva lenne esedékes). Nagy poént nem lövünk le azzal, hogy az árak igencsak nyugatiasak voltak már tavaly is, mutatjuk is az akkori listánkat:
- Gesztenye: 1300-1500 forint
- Rétes: 800 forint
- Forró tea: 600 forint
- Forró csoki: 990- 1250 forint
- Forralt bor 900 forint
- Ásványvíz: 500 forint
- Pálinka: 1500 forint 4 cl
- Rumos tea: 1200 forint
- Sör: 900 forint (4dl)
- Bor: 900 forint (1,5 dl)
- Lángos: 1000-2500 forint
- Kürtőskalács: 1500–1900 forint
- Grillkolbász kenyérrel: 2500 forint
- Grillezett sertéstarja körettel: 3500 forint
- Marhapörkölt rozscipóban: 3300 forint
- Gulyásleves rozscipóban: 3300 forint
- Sztékburgonya, krokett, grillzöldség: 1000 forint
- Savanyúság: 800 forint
- Kemencében sült csülök: 4900 forint
- Libamáj: 5400 forint
Az árakat látva nem meglepő, hogy a karácsonyi vásáron, ami évek óta amúgyis Budapest egyik legnagyobb téli turistavonzójaként van eladva, a legtöbbet vásárlók a külföldiek, akik a magyar fővárosba látogatnak. Nem árulunk el nagy titkot akkor, hogy az idei vásáron a fenti listánál valószínűleg jóval borsosabb árakra készülhetnek majd a Vörösmarty térre kilátogatók.
Ha csak az éves átlagos 20 százalékos inflációval számolunk, már az is elég lenne például ahhoz, hogy a forralt bor decije vagy éppen 4 deci sör is bekacsintson 1 000 forint fölé, de például a grillkolbászért némi kenyérrel már több mint 3 ezer forintot is elkérhetnének. Persze ez egyelőre még csak spekuláció, de az biztos, hogy mivel az élelmiszerek jóval nagyobb mértékben drágulnak, mint az átlagos drágulás, ezért várhatóan a nemsokára nyitó Vörösmarty téri vásárban a fenti listában szereplő áraknál még borsosabb árakra készülhetnek a vásárlók.
Az ide látogató nyugati turistáknak viszont valóságos kánaán lehet az idei vásár, hiszen bár az infláció magas, a forint mostanság rekordgyenge, szóval egy osztrák vagy német turista gyakorlatilag kiskirályként járhatja a főváros vásárjait forralt borozgatva, kolbászozgatva.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








