Már lehet jelentkezni a nyári fesztiválokra önkéntesnek, a résztvevők bepillantást is nyerhetnek a működésbe.
A legfrissebb piaci felmérések szerint az irodai munkavállalók fele ma is otthonról dolgozik, és azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ehhez az új helyzethez alkalmazkodni, üres irodákkal és gyengébb teljesítménnyel küzdenek. A munka és a magánélet egyensúlyának fontossága, valamint a munkafolyamatok digitalizációja két olyan, régóta jelenlévő trend, melyeket jelentősen felgyorsított a koronavírus járvány. A dolgozók kényelme egyre fontosabb a vállalatok számára, a tehetség megtartása szempontjából is, az irodába történő bejárás pedig sok cégnél egyre inkább választás, mintsem kötelezettség - derült ki egy friss kutatásból.
A workcloud24 egy virtuális beszélgetés keretein belül három elismert régiós ingatlanszakértőt kérdezett a változó irodahasználati szokásokat és munkaerő-piaci trendekről.
Közösségben szeretünk dolgozni
Marta Moksa, Lengyelország egyik legnagyobb coworking-szolgáltatója, az O4 Coworking ügyvezetője és csapata 18 hónapon keresztül gyűjtött adatokat a közösségi irodák felhasználóiról. A kutatásból több között az derült ki, hogy az otthonról végzett munka idilli képe igencsak félrevezető. Bár a home office sokszor tényleg kényelmes munkakörnyezetet biztosít a munkavállalónak, az igazság az, hogy otthonaink tele vannak zavaró tényezőkkel. Ha energiát pazarolunk a háztartási problémákra, kevésbé hatékonyan tudjuk elvégezni a munkánkat.
Az O4 Coworking által végzett felmérés szerint az emberek azért szeretnek közösségi irodákban dolgozni, mert ott megoszthatják a teret másokkal.
„Az aktív közösségiiroda-felhasználók arról számoltak be, hogy nyitottabbak lettek az új tapasztalatokra, jobban tudtak koncentrálni, javult az időbeosztásuk, valamint megnőtt a toleranciájuk másokkal szemben. A coworking azt a meggyőződést támogatja, hogy a munka öröm, a siker szabadság, a másokkal való kapcsolat pedig hajtóerő. Ezt a kutatásunk is megerősíti, ezért a világjárvány után az irodákban nagyobb figyelmet kell fordítani a közös terekre, amelyek lehetővé teszik a mindennapos, tervezett és alkalmi találkozókat” – állítja Marta Moksa.
Pandémia és az irodapiac
Polster Tamás, az Urbanite Advisors ingatlantanácsadó cég partnere és társalapítója szerint ma a tehetség irányítja a vállalatok döntéshozatalát. A szakértő hosszú távú piaci megfigyelései szerint az együttműködés és az alkalmazottak maximális kényelmének biztosítása prioritást élveznek a cégeknél a munkavégzés szervezésekor.
Polster Tamás szerint a hibrid munkamodellre való áttérés azt jelenti, hogy nem kell és nem is fogunk minden nap az irodába bejárni. Ezzel a megoldással több órányi ingázást és több tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthatunk meg. A szakértői szerint
az irodai munkavégzés egyre inkább választás lesz, nem pedig kötelezettség.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
„A munkavállalók szerint azt, hogy milyen egy jó iroda, az határozza meg, hogy milyen annak az elhelyezkedése, milyen messze van a lakóövezetektől, valamint mennyire érhetők el a közelében szolgáltatások és kikapcsolódási lehetőségek. Többek között emiatt az üzleti negyedek, ahol az új irodafejlesztők több mint fele található, fognak a leginkább szenvedni a világjárvány után a bérlők keresletének csökkenésétől” – hangsúlyozza Polster Tamás.
A kényelem és rugalmasság a prioritás
Hubert Abt, a hibrid munkamodell megvalósítását és megszervezését segítő szolgáltatásokat kínáló New Work és a workcloud24 alapítója és vezérigazgatója meg van győződve arról, hogy a COVID-19 során előtérbe került jelenségek és tendenciák soha nem fognak eltűnni. A munkavállalók 50%-a ma is otthonról dolgozik, és azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ehhez az új helyzethez alkalmazkodni, üres irodákkal és alacsony eladásokkal küzdenek.
A legtöbb munkavállaló rugalmasságot vár el és itt az ideje, hogy a vállalatok az emberekre összpontosítsanak, és a lehető legkényelmesebbé tegyék számukra a munkavégzést
– emeli ki Hubert Abt. A kívánt munkahelyi rugalmasságot biztosító szolgáltatások már elérhetőek. A legfrissebb adatokat és legjobb tippeket tartalmazó irodai platformok, mint például a Toolbox és az Office Pass, egyre népszerűbbek a vállalatok körében. Az olyan előfizetéses modellek, amelyek lehetővé teszik, hogy egy adott városban a munkavállaló számos különböző munkaállomás közül választhasson, szintén egyre népszerűbbek.
Kutatást készít a Pénzcentrum
Hogy pontos képet kapjunk a kisvállalkozások mindennapjairól, az elmúlt évek nagyszabású átalakításainak rájuk gyakorolt hatásairól egy félmérés keretében gyűjtünk információt arról, hogyan vették a cégek ezeket az akadályokat, milyen folyamatok indultak el, és milyen megoldások segítenék őket hatékonyabb működéshez, főleg az adminisztratív feladatok automatizálásában, hogy energiájukat az üzletre összpontosíthassák.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani