Magyarországon minden nyolcadik ember nem tudja kifűteni otthonát, és nő az élelmiszer-nélkülözés is. Mi áll a válság mögött? A CHART friss adása bemutatja.
Több ezer családon segít az Élelmiszerlavina program, amelynek keretében huszonhét önkormányzat és civil szervezet kapott támogatást.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület negyedik alkalommal hirdette meg a programot, amelynek lényege, hogy a Syngenta Kft. által felajánlott több millió forint értékű vetőmagból a támogatottak szakmai felügyelettel termelnek többek között uborkát, burgonyát, paradicsomot, paprikát, káposztát, hagymát. A helyben megtermelt egészséges élelmiszert rászoruló családok, lakosok vagy szociális intézmények lakói kapják - közölte a program kommunikációjával foglalkozó cég.
A pályázatok nagy része széles körű helyi összefogásra épül: az önkormányzatok mellett több helyen részt vesznek a munkában a helyi polgárőregyesületek, családsegítő szolgálatok, általános iskolák, civil szervezetek is. A mezőgazdasági szakmai felügyeletet a helyi falugazdák, agronómusok és mezőgazdasági vállalkozók biztosítják.
A támogatott pályázatok zöme a hátrányos helyzetű országrészekből kerül ki, ahol a nagycsaládosok, szociálisan rászorulók, létminimum közelében élők, kisnyugdíjasok számára jelent segítséget a helyben megtermelt élelmiszer. Érdekesség, hogy a nyertesek között található fővárosi Nem Adom fel Alapítvány egy budapesti, XI. kerületi helyszínnel kapcsolódik be a programba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








