A FED legutóbbi felmérése (Beige Book) szerint tovább tartott a gazdaság növekedése júliusban és augusztusban az USA-ban, bár néhány kerületben a dinamika némileg mérséklődött. A lakosság kiadásainak növekedése valamivel alacsonyabb volt, mely a kiskereskedelmi forgalom alakulásában illetve az ingatlanpiacon is érződött. Emellett a feldolgozóipari bővülés széles bázison folytatódott. Az építőipari aktivitás alapvetően továbbra is élénk maradt, a nem lakóingatlanoknál folytatódott a stagnálás.
A fogyasztási hitelek növekedése valamivel laposabb lett, ugyanakkor néhány kerületben jelentősebben nőtt az igény. A foglalkoztatás szinte mindenhol nőtt, ugyanakkor egyes klerületekben bizonyos torzulások mutatkoznak a szektorok között. Bár a fizetések növekedési üteme továbbra is viszonylag visszafogott, az egyéb juttatások értéknövekedése számottevő. Ez a teljes bérköltségek gyorsabb növekedését eredményezi. A fogyasztói áraknál különösebb feszültség továbbra sincs, ugyanakkor az olajár-robbanás miatt nőtt az energia ára és a nyersanyagok többsége is többe kerül.
A Beige Book lényegében alátámasztja azokat a kijelentéseket, amelyeket tegnap Greenspan a Költségvetési Bizottság előtt mondott. A gazdasági növekedés bár lassult, az élénkülés jelei továbbra is felfedezhetők. Jelentősebb inflációs nyomás a magas olajárak ellenére sincs. A kamatemelési folyamat folytatódhat, de hirtelen, drasztikus lépésektől nem kell tartani.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


