A százezer bajbajutott lakáshiteles mellett százezrével vannak, akiknek kölcsönből vett autóikról kell lemondaniuk, méghozzá úgy, hogy járműveiket elvesztik, ám a hitel egy része a nyakukban marad - írja a Magyar Hírlap.
"Több mint kétszázezer hitelbe vett autót vettek vissza 2005 óta a bankok a nem fizető ügyfeleiktől" - mondta el a lapnak Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke. Ez a tendencia jelenleg is tart, most már nemcsak az egy-két éves gépkocsiktól kell elbúcsúzniuk azoknak, akik nem tudják kigazdálkodni a törlesztőrészleteket, hanem egyre több négy-öt és hatéves jármű kerül vissza a bankok telepeire.
2005-ben kezdődött az adósvizsgálat nélküli hitelezés, majd 2006-tól megjelent a nullaszázalékos önerő mellett, 120 hónapra kihelyezett kölcsönök időszaka - emlékeztetett a szervezet elnöke. Az érintettek, a lakáshitelesekhez hasonlóan leginkább svájci frankban adósodtak el. Így most sokaknak szintén megoldhatatlan problémát jelent a magas árfolyam.
A Gémosz elnöke nem cáfolta, hogy korábban a minimális áron elárverezett járműveket felvásárolták egyes kereskedők, akik később jóval magasabb összegért értékesítették azokat. Szerinte azonban ezt csak 2005 és 2007 között lehetett megtenni, miután a bankok ma már igazságügyi szakértővel állapíttatják meg az árat. Ha kiderül, hogy irreálisan alacsony áron adnak túl az ügyfél gépkocsiján, akkor kártérítést kell fizetni.
Ma már új trükkökkel próbálkoznak az élelmes kereskedők. Egyes "nepper kereskedők" felvásárolják a bebukott, ám sok kilométert futott - ezért olcsóbb - autókat. A járművek kilométeróráját visszapörgetik, s drágábban adnak túl azokon. Gond az is, hogy az autó értéke gyorsabban csökken, mint a felvett hitel tőkéje. Így az sem jelent megoldást, ha valaki eladja az autóját, mert az azért járó pénz nem fedezi a kölcsönt, így arra még rá kell fizetni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








