A jó értékesítési eredmények, a továbbra is magas Megtakarítási Minőség Mutató, valamint a saját hitelezési aktivitás óvatos növekedése jól mutatja, hogy lakosság értékítélete szerint is egyre inkább a hazai otthonteremtés centrumába kerül a lakás-takarékpénztári rendszer - vélik a Fundamentánál.
Nem csökkent a lakástakarék-szerződések iránti igény
Az ország nehéz gazdasági helyzete ellenére a lakosság továbbra is jelentős mennyiségben köt lakástakarék-szerződést a Fundamentánál, amely jól mutatja a konstrukció iránti bizalmat. Míg 2009 első felében 65 ezer szerződés köttetett, addig a 2010 júniusának végéig a terveket 20 százalékkal meghaladó mennyiségben 68 ezer új szerződés született. Az új üzletek szerződéses összegben 137 milliárd forintot tettek ki, amely 12,4 százalékkal haladja meg a terveket. Ezzel tarthatónak tűnik az idei 290 milliárdos éves terv is.
Megtakarítási Minőség Mutató
Az MMM érték az első félévben 90 százalék körül alakult, azaz nem romlott tavaly óta. A mutató azt jelzi, hogy a még élő, 2004 és 2009 között megkötött szerződésekre vállalt megtakarítás 90 százalékát befizették az ügyfelek. A jelentős mennyiségű új szerződés mellett ez a mutató is azt bizonyítja, hogy lakosság továbbra is kiemelt szerepet szán megtakarításaiban és lakáscélú tervei megvalósításában az előtakarékosságnak, s nem adja fel ezen megtakarításait.
Kamatvágás- és bővülő saját hitelezés
Az első félévben mintegy 5,6 milliárd forint értékben folyósított normál lakáskölcsönöket és lakáscélú áthidaló hiteleket a Fundamenta. Ez 13 százalékkal haladja meg a 2009. első hat havi értéket. A lakosság érdeklődése - ugyan még óvatosan -, de érezhetően erősödik e téren is. A lakossági terhek csökkentése érdekében a Fundamenta idén az áthidaló hitelek kamatlábait két ízben is mérsékelte. A júliusi módosítást követően a lakástakarék-szerződés megkötésétől számítva már egy év múlva igényelhető jelzálog fedezetű azonnali áthidaló kölcsön (AÁK) kamatlába 9,5 százalék, illetve előzmény-szerződéshez kötve 8,88 százalék. Ez utóbbi kamatlábat azon Fundamenta ügyfelek kaphatják, akiknek volt egy korábbi szerződése, majd annak lejárta után újabbat kötöttek, és ezt követően igényeltek azonnali áthidaló kölcsönt. A két év után igényelhető áthidaló kölcsönök (ÁK) kamatlába 7,77 százalék. A Fundamenta 3,9 százalékos kamatlábú (normál) lakáshitele továbbra is piacvezető a forinthitelek között.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A közvetített kereskedelmi banki lakáshitelekben - a piaci trendeknek megfelelően - a tavalyihoz képest visszaesés mutatkozott, ennek ellenére továbbra is piacvezető közvetítőnek számít a Fundamenta. "Célunk, hogy a jövőben minél több család vegye igénybe a lakás-előtakarékossági konstrukció megtakarítási oldala mellett a kedvező hitellehetőségeket is. Ennek érdekében csökkentettük idén két alkalommal áthidaló hiteleink kamatlábát, továbbá a jövőben nagyobb hangsúlyt helyezünk a Fundamenta saját lakáskölcsöneinek népszerűsítésére, ugyanis a fix 3,9 százalékos kamatozású, forint alapú lakáskölcsön valódi és biztonságos megoldást jelent a lakáscélok elérésére" - nyilatkozta Dr. Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Különadó
A Fundamenta az új, különadóról rendelkező jogszabály értelmében, 2010-ben a mintegy 627 millió forint társasági adón felül 910 millió forint különadót fizet meg. Tekintettel azonban arra, hogy a lakás-előtakarékosság hosszú távú, válságálló pénzügyi konstrukció, a társaság a gazdasági válság és a különadó ellenére is várhatóan pozitív eredménnyel zárja majd az esztendőt - vélik. A Fundamenta számára a jelentős mértékű különadó megfizetése nem okoz hitelezési problémákat - közölték.
Eredményesség és költséghatékonyság
A Fundamenta adózás előtti ROE mutatója 2010. első felében 17,6 százalékponttal javult, költséghatékonysági mutatója (CIR - cost income ratio - költség-bevétel arány) tovább mérséklődött. Mindkét mutató további javulást jelez a 2009-es év végén elértekhez képest.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








