2009-ben tovább folytatódott az elektronikus fizetések térnyerése Európában - áll a MasterCard 2009. utolsó negyedévéről közzétett üzleti jelentésében. E szerint a bankkártyás vásárlási műveletek száma 10 %-kal nőtt 2008 azonos időszakához képest. Utolsó negyedéves fejlemény az is, hogy a forgalomban lévő MasterCard kártyák darabszáma (a Maestro kártyákat nem idértve) 2 %-os éves növekedéssel túllépte a 200 milliót.
"2009-es sikereinkben jelentős szerepet játszott az innováció" - mondta Javier Perez, a MasterCard Europe elnöke. "Üzleti gyakorlatunkban tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb a nyitottság az újítások és a személyre szabott termékek iránt, ami sokoldalú, személyre szabható kártya-programok megjelenését eredményezte. Olaszországban és Németországban jelentős, 21 illetve 11 %-os növekedést tapasztaltunk a tranzakciók számában, Törökországban pedig kibocsátottuk az egymilliomodik PayPass kártyát."
Európai eredmények
2009 negyedik negyedévében a MasterCard dollárban kifejezett forgalma 6,9 %-kal nőtt Európában. A kártyás vásárlások volumene 8,1 %-kal, a tranzakciók száma 10 %-kal lett magasabb, mint az előző év azonos időszakában. A készpénzfelvételek száma 5,2 %-kal nőtt.
2009. október 1. és december 31. között az európai kártyabirtokosok MasterCard logos kártyáikkal több, mint 1,8 milliárd műveletet végeztek az internetes fizetésekkel együtt.
2009. december 31-én összesen 200 millió darab MasterCard kártya volt forgalomban Európában (a Maestro és Cirrus kártyákat nem ideértve) - ez 2,2 százalékkal több, mint 2008. azonos időszakában. A kártyabirtokosok Európában 8,8 millió, világszerte pedig 29,9 millió kereskedőnél használhatták MasterCard logós plasztikkártyájukat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Maestro márkajelzés a negyedik negyedév végén összesen 304 millió európai kártyán jelent meg. A kártyabirtokosok 7 millió elfogadóhelyen fizethettek ezzel a márkájú kártyával, míg világszerte 12,1 millió elfogadóhely állt a Maestro kártyabirtokosok rendelkezésére.
A rivális Visa Europe eredményeiről egy korrábbi cikkünkben olvashat: Másodpercenként közel 900 tranzakció: elégedett a Visa!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








