Az Egyenlő Bánásmód Hatóság két és fél millió forintra büntette az a Magyar Cetelem Bank Zrt.-t, mert egy 77 éves férfitól kifejezetten kora miatt megtagadták, hogy áruvásárlási kölcsönt vehessen fel.
A 77 éves panaszos tavaly márciusban mosógépet szeretett volna venni az egyik műszaki áruházlánc budapesti boltjában, 64 990 forintért, áruvásárlási kölcsönnel, kamatmentes részletre. A férfi szeretett volna élni az ajánlattal, mert úgy gondolta, hogy anyagi helyzete megfelelő biztosíték arra, hogy fizetni tudja a részleteket. Ahogy a hatóságnak is igazolta, nyugdíjahavi 146 ezer forint, a feleségéé 71 ezer forint, és semmilyen más hitelük nincs.
A Cetelem Bank képviselője azonban közölte, hogy nem kaphatja meg a kölcsönt. A panaszos szerint az elutasítást nem indokolták meg. Mivel úgy érezte, hogy életkora miatt esett el a hiteltől, a hatóságokhoz fordult.
A bank szerint a panaszost nem kezelték hátrányosan másokhoz képest. Kiemelték: számos 70 évnél idősebb ügyfelük van.
A bank szerint áruvásárlási kölcsön esetében a visszafizetés valós biztosítéka az adós rendszeres jövedelme, így az életkornak jelentősége van. Azt is közölték, hogy elvégeztek egy tesztet a panaszos által megadott adatokkal, és ez alapján az informatikai rendszer legfeljebb hat hónapos futamidőre engedélyezte a kölcsönszerződés megkötését.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság szerint már legalább négy-öt hasonló esetünk volt, amikor a bank megtagadta a hitelt egy kérelmezőtől csak azért, mert idős.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








