Nagy-Britanniában a hitelválság jelei már a kártyapiacon is látszanak, csakúgy mint az Egyesült Államokban. A szigetországban ugyanis több mint egymillióval csökkent a forgalomban lévő hitelkártyák száma, miután a lakosság és a bankok is egyre óvatosabban használják a plasztikot.
A 2008 év elején regisztrált 31,5 millióról 30,2 millióra csökkent a britek által használt hitelkártyák száma, mióta a bankok folyamatosan szigorítanak a hitelezési feltételeken, emelik a kamatokat, és csökkentik a rendelkezésre bocsátott hitelkeretet, attól tartva, hogy az adósok nem lesznek képesek visszafizetni tartozásaikat.
A britek ma átlagosan 19,7 százalékos THM mellett használhatják hitelkártyáikat, ami az elmúlt évekhez képest rekord mértékűnek számít, 2006-ban még csak 17,4 százalékos volt az átlagos hitelkamatláb.
A felmérést végző MoneyExpert.com vezetője elmondta, mivel a kártyakibocsátók nem akarnak hitelezni, mi pedig nem akarunk költeni, a a hitelkártyák száma logikusan csökken. Most annyi kártya került ki a forgalomból, mintha Glasgow teljes lakossága kidobta volna plasztikját a kukába.
Itthon a hitelkártyák száma 2008. december 31-én 1 737 768 darab volt, szemben a 2007. év végi 1 703 ezer darabbal, ami 2 százalékos növekedésnek felel meg, tehát csökkenésről még nincs szó, azonban a bővülés üteme csökkent, ugyanis egy évvel ezelőtt még 9 százalékkal nőtt a credit kártyák száma.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza