A pozitív BAR-lista megakadályozhatná a nehéz helyzetű családok túlzott eladósodását, a jó adósoknak pedig alacsonyabb hitelkamatokat jelentene. Az adatvédelmi biztos viszont ellenzi, Péterfalvi Attila szerint a személyes adatok védelme fontosabb az alacsony törlesztőrészletnél - írja a Magyar Hírlap.
Keveset tudnak a bankok az ügyfelekről, emiatt nagyobb kockázatot vállalnak a hitelkihelyezésnél, ez pedig drágítja a kölcsönöket. A Magyar Bankszövetség így azért lobbizik, hogy több más országhoz hasonlóan Magyarországon is létrejöjjön az úgynevezett pozitív adóslista. Jelenleg ugyanis csak a rossz adósok szerepelnek a Központi Hitelinformációs Rendszer adósnyilvántartójában (BAR), az így hozzáférhető információ azonban gyakran kevés ahhoz, hogy a bankok érdemben el tudják bírálni a kölcsönök kockázatát.
Igaz, működik már hazánkban olyan pénzügyi vállalkozás, amely pozitívan különbözteti meg a rendszeresen fizető adósokat. Számukra kamatbónuszt nyújt, ezáltal olcsóbbá válik az adott ügyfél hitele.
A probléma komolyságát jelzi, hogy a Miniszterelnöki Hivatal, az igazságügyi és a pénzügyi tárca, a Magyar Nemzeti Bank, az adatvédelmi biztos hivatala és a bankszövetség készít egy tanulmányt e témában. A szakmai vitaanyag azt vizsgálja, hogy a pozitív adóslista mennyire csökkenhetné a szociálisan nehéz helyzetbe kerülő családok túlzott eladósodását. Ezzel ugyanis nemcsak ők, hanem a jó adósok is jobban járhatnak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


