A pozitív BAR-lista megakadályozhatná a nehéz helyzetű családok túlzott eladósodását, a jó adósoknak pedig alacsonyabb hitelkamatokat jelentene. Az adatvédelmi biztos viszont ellenzi, Péterfalvi Attila szerint a személyes adatok védelme fontosabb az alacsony törlesztőrészletnél - írja a Magyar Hírlap.
Keveset tudnak a bankok az ügyfelekről, emiatt nagyobb kockázatot vállalnak a hitelkihelyezésnél, ez pedig drágítja a kölcsönöket. A Magyar Bankszövetség így azért lobbizik, hogy több más országhoz hasonlóan Magyarországon is létrejöjjön az úgynevezett pozitív adóslista. Jelenleg ugyanis csak a rossz adósok szerepelnek a Központi Hitelinformációs Rendszer adósnyilvántartójában (BAR), az így hozzáférhető információ azonban gyakran kevés ahhoz, hogy a bankok érdemben el tudják bírálni a kölcsönök kockázatát.
Igaz, működik már hazánkban olyan pénzügyi vállalkozás, amely pozitívan különbözteti meg a rendszeresen fizető adósokat. Számukra kamatbónuszt nyújt, ezáltal olcsóbbá válik az adott ügyfél hitele.
A probléma komolyságát jelzi, hogy a Miniszterelnöki Hivatal, az igazságügyi és a pénzügyi tárca, a Magyar Nemzeti Bank, az adatvédelmi biztos hivatala és a bankszövetség készít egy tanulmányt e témában. A szakmai vitaanyag azt vizsgálja, hogy a pozitív adóslista mennyire csökkenhetné a szociálisan nehéz helyzetbe kerülő családok túlzott eladósodását. Ezzel ugyanis nemcsak ők, hanem a jó adósok is jobban járhatnak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








