A karácsonyi vásárok évről évre turisták tízezreit vonzzák Budapestre, miközben a hazai látogatók egyre gyakrabban panaszkodnak a tömegre és az elszálló árakra.
Júniusban a vendéglátóhelyek forgalma már megközelítette a válság előtti szintet, ettől függetlenül a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke szerint még csak a nyaralóhelyek lélegezhettek fel és a fővárosi éttermek nagy része például még mindig zárva van, a vendéglátók nagy része pedig továbbra is a létfenntartásért küzd- írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
Júniusban a vendéglátóhelyek forgalma már megközelítette a válság előtti, 2019. júniusi szintet, és a várakozások szerint júliusban és augusztusban is kiemelkedő forgalomra lehet számítani. A kedvező adatok főleg a nyaralóhelyeknek köszönhetők, a fővárosban azonban a belvárosi éttermek zöme most is zárva van, mivel itt a turizmus még nem állt helyre - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
A KSH kimutatása szerint a vendéglátóhelyek júniusi árbevétele csaknem 130 milliárd forint volt, míg 2019 júniusában 133 milliárd forintot tett ki. Az előzetes pénztárforgalmi adatok szerint június 24. és július 23. között a vendéglátás árbevétele már 10,3 százalékkal meghaladta a két évvel ezelőttit. A piaci szereplők ugyanakkor még mindig borúlátók, főleg a járvány várható negyedik hulláma miatt - árulta el a lapnak Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) elnöke.
Az elnök szerint a vendéglátók legnagyobb része továbbra is a létfenntartásért küzd, elfogytak a tartalékaik, és attól tartanak, hogy egy esetleges újabb teljes lezárást már nem tudnának túlélni. A szektor helyzetét a munkaerőhiány és az alapanyagok drágulása is nehezíti - tette hozzá.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








