A kutatók remélik, hogy ez az áttörés segít a tengeri élővilágot fenyegető halálos veszélyek korai felismerésében.
Megszólalt a mentős Gálvölgyi kálváriájáról: Nem sajnáljuk a segítséget, csak a lehetőségeink végesek
Nem csak az emberhiány okoz problémát a mentősöknél, hanem az indokolatlan hívások is, amikor nem sürgős, életveszélyes esethez kell kivonulni - magyarázta mentős olvasónk Gálvölgyi János kálváriájára reagálva. Mint kifejtette: a világon nincs még egy hely, ahol a több napos, nem fenyegető tünetekhez szirénázva menne mentő, nálunk sokkal gazdagabb államokban sem. "Nem sajnáljuk a segitséget. Csak a lehetőségeink végesek" - tette hozzá.
Mint korábban beszámoltunk róla, súlyos emberhiánnyal küzd a mentőszolgálat, ezért is történhetett meg többek között, hogy Gálvölgyi Jánoshoz 50 perc után sem érkeztek ki, így a színészt a családja vitte kórházba. Ugyanakkor, mint azt Rékassy Balázs orvos, egészségügyi szakközgazdász is kifejtette, semmiképpen sem helyes, hogy most a mentősökön verjük el azért a port, ami történt.
Ezen az állásponton van olvasónk is, aki 40 évet húzott le mentősként, és hosszas levélben reagált a hét elején megjelent cikkünkre - és egy egészen új szemszögből világította meg az eseményeket. Mint írta, "a rendszerben van hiba, talán, nem biztos, hogy az OMSZ oldalán".
Mindig volt indokolatlan hivás a mentőknél, csak nem ennyi. Láttam 1-2 hivást az elmúlt 40 évben. A statisztikában is látható a 2020-as évben csökkentek a kivonulások számai – Covid első időszakában mi is nagyon jól éreztük, nem hivtak mindenhez mentőt az emberek. A Covid alatt azonban egy idő után az ügyelet nem ment ki a betegekhez, mondván nincs védőruhájuk, nekünk volt. Mi mentünk. A háziorvosok sem mentek ki, mert nem volt védőruhájuk. Mi mentünk. Rendben
- magyarázta. Aztán, ahogy elmúlt a járvány, "az ügyeletek, a háziorvosok megneszelték, ez nekik nagyon kényelmes, ezután sem mentek ki - 2021-es emelkedés és azt követően is."
Mint olvasónk részletezte, nagyjából ez időtájt alakult ki az a rendszer az ügyeleteknél, hogy 3 budapesti kerületre jutott 1 ügyeleti autó, a kerületi ügyeleteken ülő orvos, vagy mentőtiszteken kívül – bár tudomása szerint a kerületek nem igy szerződtek az ügyeletet ellátó szervezetekkel.
Ez is megérne egy misét. Vannak olyan városi ügyeletek, ahol 20 km-re lévő városból jár át az ügyelet. Nem, nem megy át, csak szerződés van erről, hamarabb megy a mentő…
- tette hozzá. Arról is beszélt, szerinte érdemes lenne meghallgatni egy nap bejelentési hanganyagát, hányszor telefonál bejelentő azzal, hogy nem kap sehonnan máshonnan segitséget, hányszor mondják, "felhivtam az ügyeletet, a háziorvosomat, azt mondta hivjak mentőt".
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tehát ahova más nem megy ki segiteni helyszin, kórkép, kedv, akármi okból, mi kimegyünk. Nem sajnáljuk a segitséget. Csak a lehetőségeink végesek. Budapesten kétszer ennyi autó sem lenne elég. Megjegyzem, a világon nincs még egy hely, ahol a több napos, nem fenyegető tünetekhez szirénázva menne mentő, nálunk sokkal gazdagabb államokban sem. Azt is meg kellene értetni emberekkel, és igen, az már az educációs hiányosság: mindenkinek jár a sürgős szükség esetén az ellátás. Tehát sürgős szükség esetén
- húzta alá. Példaként felhozott egy esetet, amikor egy néző egy focimeccsen könnyű sérülést szenvedett: autóval volt a család, de kérték, menjen érte mentő "mert igy gyorsabban sorra kerül a kórházban".
Elnézést kérnék, de meccsre van idő, egészségügyi ellátásra nincs. Ez a magyar valóság a lakosság oldalán. Ehhez nem elég a kocsipark. Ha csak a valódi mentésekhez mennénk, akkor elegendő lenne. Szoktam volt mondani, ha egy cég megrendelés állománya meghaladja a kapacitást, akkor vagy fejleszt, vagy lemondja a megrendelését. Nos, gondolom, ebből valamelyiket meg kéne tenni
- zárta sorait.
Címlapkép: Balogh Zoltán, MTI/MTVA
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








