A kutatók remélik, hogy ez az áttörés segít a tengeri élővilágot fenyegető halálos veszélyek korai felismerésében.
Újabb csontvázak bukkanak elő: most derülnek ki súlyos mellékhatások a Covid-vakcinák miatt
Új kutatás szerint a COVID-19 elleni védőoltások csak minimális és átmeneti hatással vannak a menstruációs ciklus hosszára, ami a szakértők szerint nem jelent valós kockázatot- írta meg a Portfolio.
A PLOS One folyóiratban publikált átfogó tanulmány közel kétmillió nő adatait elemezte 17 különböző vizsgálatból, és arra a következtetésre jutott, hogy az oltást követően enyhe, ideiglenes növekedés figyelhető meg a menstruációs ciklus hosszában.
Az eredmények szerint az oltott nőknél 19%-kal nagyobb valószínűséggel fordult elő hosszabb menstruációs ciklus az oltatlan nőkhöz vagy saját, oltás előtti időszakukhoz viszonyítva. A különböző vakcinák eltérő mértékben befolyásolták a ciklust: a Moderna és Pfizer mRNS-alapú oltásai 15%-kal, míg az AstraZeneca 27%-kal, a Johnson & Johnson pedig 69%-kal növelte a hosszabb ciklus kockázatát.
A vizsgálat kimutatta, hogy az első oltás után a menstruációs ciklus átlagosan kevesebb mint fél nappal, a második dózist követően pedig 0,62 nappal hosszabbodott meg. A kutatók fontosnak tartják kiemelni, hogy ezek a változások kizárólag az oltást követő első ciklusban jelentkeztek, a második ciklusra már helyreállt a normális állapot.
A Minnesotai Egyetem által is ismertetett kutatás hangsúlyozza, hogy a COVID-19 elleni oltásokkal összefüggésbe hozható menstruációs zavarok kockázata minimális és rövid ideig tartó. A megfigyelt változások olyan mértékűek, amelyeket a nők egy éves időszak alatt oltás nélkül is megtapasztalhatnak a normál ciklusvariációk részeként. "A menstruációs zavar miatti félelem nem kellene, hogy bárkit is eltántorítson a COVID-19 elleni oltástól" - zárják tanulmányukat a szerzők.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








