A kormány decemberben 150 újabb kórházban hagyott csecsemőre számít, miközben a jelenség egyre súlyosbodik Magyarországon.
A beoltott szoptató édesanyák az anyatejjel koronavírus ellenanyagot juttathatnak kisbabáik szervezetébe, s ezzel őket is védik az izraeli-amerikai kutatás szerint - jelentette a Háárec című újság honlapja csütörtökön. Az Izraelben és az Egyesült Államokban végzett közös kutatás szerint a Pfizer és a BioNTech által közösen fejlesztett oltóanyaggal, valamint a Moderna készítményével beoltott édesanyák olyan antitesteket termeltek a koronavírus ellen, melyek a szoptatásnál átkerültek gyermekeik szervezetébe anélkül, hogy maga a vakcina genetikai anyaga is a csecsemőkbe jutott volna.
Az eredmények szerint az anyatejben képződött antitestek alkalmasak a csecsemők védelmére a légúti vírusok, például a koronavírus ellen. Jariv Wine, a tel-avivi egyetem kutatója egyenesen azt javasolja, hogy a terhesség utolsó harmadában oltsák be a várandós nőket szamárköhögés és influenza ellen, hogy olyan antitesteket állítsanak elő, amelyek megvédik a kisbabákat életük első évében ezektől az őket veszélyeztető betegségektől.
Izraelben egy másik kísérlet is történt a The Times of Israel című angol nyelvű hírportál szerint, melyben beoltottak közel 600, veszélyeztetett csoportba tartozó 12-16 éves gyermeket a Pfizer gyógyszergyár vakcinájával.
- nyilatkozta erről Boaz Lev, az izraeli egészségügyi minisztérium koronavírus ügyekben létrehozott tanácsadó testületének egyik vezető tagja.
Ha a gyermekek körében is ártalmatlannak és hatékonynak bizonyul vakcinájuk, akkor a gyógyszergyártó várhatóan még idén, első félév végéig sürgősségi engedélyt kérhet az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóságától ennek a korosztálynak a beoltására is oltóanyagával. Izraelben csakis a gyermekek tömeges vakcinázása után lehet elérni a közösségi immunitást, mivel a lakosságnak mintegy 30 százaléka 16 év alatti, akik jelenleg nem olthatóak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








