A belépődíj összege 5 euró, amelyet a látogatóknak a városba való belépés előtt kell megfizetniük.
A vendéglátóipari és a turizmus ágazatban tevékenykedő vállalkozások már az első hazai megbetegedések bejelentése óta érzik a bőrükön a negatív gazdasági hatásokat. A járvány második hullámával és a régóta fennálló, szigorú járványügyi intézkedések miatt viszont jelenleg talán az eddigi legnehezebb helyzetet élik meg.
Az új koronavírus-járvány okozta gazdasági vihar egyik komoly áldozata a turizmus és a vendéglátás, de nagy kérdés, hogy van-e kiút a teljes összeomlás és csőd elől. Többen többféle módon küzdenek a túlélésért a pandémia második hullámában. A vidéki éttermeket, kávézókat és más vendéglátóipari egységeket járva azt látjuk, hogy néhol egy teremtett lélek sincs, mások a házhoz szállításból próbálnak megélni, de többen már most lehúzták a rollókat.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján mintegy 52 ezer vendéglátóhely működik Magyarországon: éttermek, kávézók, cukrászdák, diszkók, balatoni kisebb vendéglátóipari egységek (például lángosozók) de ide tartoznak az iskolai menzák is. Sok helyen már most elkezdődött az élet-halál harc: a közterhek és a bérleti díjak kifizetése, valamint a munkaerő megtartása egyre nehezebb feladat.
A szektor hathatós támogatása érdekében javalatcsomagot állított össze Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, amiben a leginkább kompetens szakértőkkel egyeztettek a legfontosabb teendőkről, a lehetséges támogatásokról, a fogyasztást élénkítő intézkedések ötleteiről, valamint az újranyitásra való felkészülésről. A javaslatcsomag részleteit a HelloVidék oldalán olvashatod.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”