Vámháborútól banki költségekig, fagyiáraktól pihenőnapig: számos témában kérdeztük az olvasók véleményét 2025-ben is.
Jelenleg mindenki a védőoltás feltalálását és a gyógyszeres megoldást keresi a koronavírus legyőzése érdekében. De addig, amíg ez nem következik be, mely iparágak és mi tehetnek annak érdekében, hogy felvegyék a kesztyűt, és támogassák a vírus elleni harcot. Azok a lépések, amelyeket lehetett tenni már megtörténtek: home office, házhozszállítás szigorú óvintézkedések mellett, social distancing, online vásárlások előnyben részesítése. Mi a következő lépés?
Kozmetikai iparág
Amíg az emberi szervezeten belüli megoldások nem születnek, addig az átlagosnál is nagyobb a felelőssége a testfelületen kívüli megoldásoknak. A bőrön keresztül a tiszta alkoholos, klóros, hipós behatás igen károsan befolyásolja a bőrünket a kétségkívül ismert előnyök mellett. Ezek mindennapos használhatósága hosszabb távon tarthatatlan lesz. A kozmetikai ipar válhat akár az első védvonal fontos részévé, amennyiben sikerül olyan termékeket előállítania, amelyek egyszerre védik a szervezetünket és bűrünket is. Ilyen azonban kevés létezik manapság, ami azonnali lehetőséget teremt a kozmetikai gyártók K + F részlegei számára.
Jakabovics Tibor, vegyész, egy biotechnológiai kutatóintézet és egyben egy magyar tulajdonú nemzetközi kozmetikai vállalat tulajdonosa szerint van mód arra, hogy a két szempontot egyszerre érvényesítsük a technológiai eljárások során a nélkül, hogy kozmetikai minőség csorbulna. A vállalat a világjárvány kitörése után azonnal átvizsgálta termékportfólióját már ilyen szempontokat is mérlegelve, és új cselekvési tervet határozott meg.
Ruházati ipar
A ruhák esetében ismerünk már vízlepergető, belülről melegítő, izzadtságelvezető ruhákat. Most itt az idő, hogy a ruhák külső felületein alakítsunk ki olyan felületeket, amelyek képesek gyorsan lepergetni vagy akár megölni a vírusokat. Közel sem lehetetlen vállalkozásról van szó, a természetes és a műszálas textíliák is keverhetőek vegyi anyagokkal, célszerű most a vállalatoknak erre nagy figyelmet fordítaniuk. Aki először rámozdul erre, az jót tesz a környezetével, és marketing előnyt is képes kovácsolni belőle.
A Business & Life Hír- és Cikkügynökség által megkérdezett szakértő szerint nem olyan egyszerű egy ilyen léptékű technológiai fejlesztés, ráadásul a ruházati cégek inkább az az öko-tudatosság irányába mozdulnak, és az anyagokban és azok bevonatában is kiirtják a nem természetes "összetevőket", azaz egy ilyen trend ellene menne az eddigi folyamatoknak. Ráadásul jelenleg a visszaeső kereslet határozza meg a vállalatok gondolkodását, így nagyon erősnek kell lennie annak a vállalkozásnak, amelyiknek most lesz energiája egy ilyen különleges innovációval foglalkozni. Az elképzelés mindemellett figyelemre méltó, és érdemes vele foglalkozni a szakértő szerint.
Takarítás, vegyszergyártás
Ma már egyes állami hivatalok is nagyon helyesen öt napos karanténban tartanak dokumentumokat, mielőtt kiengednék annak érdekében, hogy ne terjedhessen a vírus. A takarítási protokollok azonban nem nagyon változtak, pedig egyes vírusok akár öt napig is élhetnek az irodákban és lakóhelyeken megszokott felületeken.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az első védvonal fejlesztésének elengedhetetlen része tehát olyan takarító anyagok gyártása és olyan takarítási módszerek alkalmazása, illetve új takarítási eljárások bevezetése, amelyek teljesítik a fenti feltételeket. A tisztítószergyártóknak olyan kombinált anyagokat kell kifejleszteniük, amelyek nem csak tisztítanak, hanem védenek is vírusoktól.
A görög tulajdonú, Közép Európában jelentős piaci pozíciókat elfoglaló Sarantis marketing menedzsere, Deli Károly szerint a tisztító anyagok egy része már ma is alkalmas arra, hogy érzékeny felületeken a tisztítás és fertőtlenítés mellett a vírusokkal szemben is hatékonyak legyenek, de ki lehetne szélesíteni ezt a kört például a bútorápolás területére is. A tisztítóeszközök területén is aktív cég fokozottan figyeli a piaci fejleményeket és a technológiai változásokat, és már tervezi az új kihívásokra reagáló innovációk bevezetését.
Nem a megváltást kell tehát várni. Először a fenti három cél megvalósításán célszerű túl lenni, és utána érdemes majd igazán figyelni a vírus szerkezetének szétbombázását célzó kísérletekre. Amíg utóbbiak folynak, addig is milliárdoknak van szüksége egy új típusú, hatékony védelemre - zárul a közlemény.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








