Az Országos Egészségfejlesztési Intézet (OEFI) számítása szerint a dohányzás évente mintegy 80 milliárd forintos veszteséget jelent a magyar társadalom számára - közölte Vokó Zoltán, az OEFI főigazgatója csütörtökön Budapesten, a dohányzásmentes világnapon tartott sajtótájékoztatón.
Kifejtette: 2010-ben a dohányzással kapcsolatos állami bevételek meghaladták a 360 milliárd forintot, míg a társadalom ezzel kapcsolatos kiadásai 441 milliárd forintra rúgtak. A főigazgató azt is elmondta: a kiadások jelentős részét a dohányzással kapcsolatos egészségi problémák kezelésére fordították, az az Egészségbiztosítási Alapot terhelte. Ezzel együtt 2010-ben 20 ezer ember halálát okozta közvetlenül a dohányzás. Ez az összes haláleset egyhatoda - emelte ki Vokó Zoltán.
A főigazgató elmondta: a dohányzó férfiak 16, míg a nők 19 évvel élnek rövidebb ideig. Ennek ellenére a legfrissebb felmérések szerint Magyarországon a férfiak 32, a nők 23 százaléka dohányzik minden nap. A dohányzó férfiak száma lassú csökkenést, a nőké viszont stagnálást mutat.
Pusztai Zsófia, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) magyarországi irodájának vezetője kiemelte: a dohányzás előfordulási gyakorisága Európában a legmagasabb. Ráadásul a dohányzók körében kiemelten magas (22 százalék) a nők aránya, ezért a kontinensen a dohányzás elleni fellépés új célcsoportjai a fiatal lányok és nők lettek.
A kormány döntése alapján ez év szeptemberétől csak "képes" egészségvédő figyelmeztetésekkel ellátott csomagolású dohánytermékeket lehet gyártani, és 2013-tól csak ilyen csomagolású termék hozható forgalomba. A sajtótájékoztatón néhány ilyen csomagolás mintáját is bemutatták.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Demjén Tibor, az OEFI Dohányzás Fókuszpontjának vezetője elmondta: jelenleg 14 féle figyelmeztető felirat olvasható a cigarettás dobozokon, ennek kiegészítéséhez az Európai Bizottság 42 képet ajánlott. A magyarországi csomagoláson ezek mellett a dohányzásról való leszokásban segítő internetes oldal címét, illetve az ugyanezt a célt szolgáló, valamint a dohányzási szabályszegések bejelentésére létrehozott telefonszámot is feltüntetik.
A fókuszpont vezetője kiemelte: minden országban, ahol bevezették a képpel kombinált figyelmeztetéseket, a fiatalok körében kevesebben szoktak rá a dohányzásra, a már dohányzók körében pedig többen tették le a cigarettát.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








