Összegyűjtöttük a legfontosabb, legérdekesebb, legolvasottabb híreket, cikkeket 2025. 11. hetéből.

A magyarországi útépítések költségei az elmúlt években jelentősen megemelkedtek. Míg korábban a kilométerenkénti 4-5 milliárd forintos ár már túlzónak számított, ma már nem ritkák a 8-10 milliárd forintos projektek sem - írja a 24.hu.
Néhány éve még túlárazást kiáltott a szakma, ha kilométerenként 4–5 milliárd forintért kivitelezett gyorsforgalmi útról érkeztek hírek. Ma már egymást érik az egy kilométerre számítva 8–10 milliárdos projektek.
A 2007-ben átadott dunaújvárosi Pentele híd 43 milliárd forintos költségével sokáig a legdrágább dunai átkelőnek számított. A 1675 méter hosszú híd kilométerenkénti költsége megközelítette a 25 milliárd forintot. Érdekesség, hogy a híd az M8-as autópálya részeként épült meg, amelyből azonban más szakasz nem készült el.
A Pentele híd rekordját hamarosan megdöntötte a Megyeri híd, amely 63 milliárd forintba került. Az 1862 méter hosszú híd kilométerenkénti költsége így 33,8 milliárd forintra rúgott.
A 2007-ben átadott Kőröshegyi völgyhíd nemcsak drágaságával, hanem szükségességével kapcsolatban is vitákat váltott ki. A 60 milliárd forintos beruházás 1778 méter hosszú, és kilométerenként 33,75 milliárd forintba került. Egyes szakértők szerint a költségek jelentős része megtakarítható lett volna egy alternatív nyomvonallal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Érdemes megemlíteni a horvátországi Peljesac hidat is, amely 2022-ben készült el. A beruházás végül 420 millió euróra, azaz körülbelül 170 milliárd forintra rúgott. A projektet 85 százalékban az Európai Unió támogatta, és a kínai China Road and Bridge Corporation kivitelezte.

Teszten Európa kedvenc Toyotája: letaszíthatja a trónról a Vitarát Magyarországon az új Yaris Cross?
Alaposan leteszteltük Európa kedvenc Toyotáját, a megújult Yaris Crosst. A legendás kisautó SUV-osított változata a gyártó legfejlettebb hibridhajtását kínálja.

Kész, vége! Legendás Ford modell köszön el végleg az autóipartól, ezt többet már nem fogják gyártani
Ez a lépés illeszkedik a vállalat új stratégiájába, amely során fokozatosan kivonják a népszerű európai modelleket a piacról.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


