Megdőlt Budapesten a hajnali melegrekord szombaton.
A magyarországi útépítések költségei az elmúlt években jelentősen megemelkedtek. Míg korábban a kilométerenkénti 4-5 milliárd forintos ár már túlzónak számított, ma már nem ritkák a 8-10 milliárd forintos projektek sem - írja a 24.hu.
Néhány éve még túlárazást kiáltott a szakma, ha kilométerenként 4–5 milliárd forintért kivitelezett gyorsforgalmi útról érkeztek hírek. Ma már egymást érik az egy kilométerre számítva 8–10 milliárdos projektek.
A 2007-ben átadott dunaújvárosi Pentele híd 43 milliárd forintos költségével sokáig a legdrágább dunai átkelőnek számított. A 1675 méter hosszú híd kilométerenkénti költsége megközelítette a 25 milliárd forintot. Érdekesség, hogy a híd az M8-as autópálya részeként épült meg, amelyből azonban más szakasz nem készült el.
A Pentele híd rekordját hamarosan megdöntötte a Megyeri híd, amely 63 milliárd forintba került. Az 1862 méter hosszú híd kilométerenkénti költsége így 33,8 milliárd forintra rúgott.
A 2007-ben átadott Kőröshegyi völgyhíd nemcsak drágaságával, hanem szükségességével kapcsolatban is vitákat váltott ki. A 60 milliárd forintos beruházás 1778 méter hosszú, és kilométerenként 33,75 milliárd forintba került. Egyes szakértők szerint a költségek jelentős része megtakarítható lett volna egy alternatív nyomvonallal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Érdemes megemlíteni a horvátországi Peljesac hidat is, amely 2022-ben készült el. A beruházás végül 420 millió euróra, azaz körülbelül 170 milliárd forintra rúgott. A projektet 85 százalékban az Európai Unió támogatta, és a kínai China Road and Bridge Corporation kivitelezte.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








