A NAV minden érintettnek kiszámolja, hogy mennyi gépjárműadót kell fizetnie, erről határozatot küld.

Az autók gyakran szenvednek kisebb-nagyobb sérüléseket közlekedési balesetek során, ha viszont egy jármű komolyan megsérül, a továbbiakban veszélyes lehet vezetni. Előfordulhat, hogy annak ellenére, hogy a károkat helyrehozták, bizonyos hibák csak később jelentkeznek. Mivel ezek a járművek nehezen értékesíthetők a használtautó-piacon, a tisztességtelen eladók gyakran megpróbálják eltitkolni a baleset tényét.
Az idén Magyarországon ellenőrzött járművek 54,54%-a már szenvedett valamilyen sérülést a carVertical autóadat-szolgáltató cég statisztikái szerint. Mivel nem minden rongálódás befolyásolja az autó vezethetőségét és biztonságát, a cég szakértői kutatást végeztek, hogy megállapítsák, mekkora az esélye annak, hogy súlyosan sérült járművet vásároljunk.
Van, hogy nem éri meg megjavítani egy komoly kárt szenvedett autót
A cég által végzett kutatás szerint a 2020 és 2024 között Magyarországon ellenőrzött sérült autók 1,2%-a szenvedett súlyos közlekedési balesetet. Súlyos közlekedési balesetnek azt az eseményt tekintik, amelyben a kár a jármű értékének több mint felét teszi ki. Egy alapkategóriájú autó esetében ez az összeg elérheti a 4 millió forintot, míg egy súlyosan megrongálódott luxusautó kára akár több tízmillió forintra is rúghat.
Az autóadat-szolgáltató adatai szerint Magyarországon a baleseti nyilvántartásban szereplő autók 92%-ánál a jármű értékének legfeljebb 20%-át tette ki a kár. Kicsi tehát az esélye annak, hogy súlyosan sérült autót vásároljunk, ám ha mégis ilyen járművet veszünk, komoly problémákkal szembesülhetünk. Ha a hibák megjelennek, előfordulhat, hogy az autót már nem éri meg rendbe hozni.
Ha egy autó komoly kárt szenved, a sofőrök gyakran úgy döntenek, hogy a biztosítási összegből olcsón megjavítják, majd eladják. Sajnos egy ilyen jármű azonban jelentős anyagi veszteséget okozhat az új tulajdonosnak. Fontos megjegyezni azt is, hogy egy súlyosan megrongálódott autót esetleg már nem biztonságos vezetni
– mondja Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.
Hogyan ismerjük fel a súlyosan sérült autót?
A balesetet szenvedett és súlyosan megsérült autókat sem kell minden esetben a roncstelepre szállítani. A hivatalos szervizekben szakszerűen megjavított járművek továbbra is biztonságosan használhatók lehetnek. Ugyanakkor minden esetet külön meg kell vizsgálni, hogy el tudjuk dönteni, érdemes-e a sérült járművet helyrehozni.
Az egyik legszembetűnőbb, múltbeli sérülésekre utaló jel a gumiabroncsok egyenetlen kopása. A tesztvezetés során érdemes ellenőriznünk, hogy az autó egyenes vonalban halad-e, és nem húz-e félre. Vezetés közben kapcsoljuk ki a zenét, és figyeljük a motorból és a felfüggesztés felől érkező szokatlan zajokat.
Annak megállapítására, hogy egy autó sérült-e a múltban, javasoljuk, hogy a vezető ellenőrizze a jármű múltját a carVertical segítségével. Az információk alapján kiderül, hogy a jármű melyik része sérült, és mekkora volt a kár. Az előzményjelentés az ártárgyalás során is értékes lehet, hiszen, ha a vásárló dokumentumokkal tudja igazolni az autó kártörténetét, kedvezőbb árat alkudhat ki. Az is előfordulhat, hogy egy autó évekkel korábban szenvedett balesetet, majd többször is gazdát cserélt, így az eladó talán nem is ismeri a jármű teljes történetét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A járműtörténeti jelentésből megtudhatjuk, hogy az autó mely részei sérültek meg, és mennyire becsülték a javítási költségeket. Erről tájékoztathatjuk a szakszervizet, így a szerelők gondosan ellenőrizhetik, hogy az érintett alkatrészek javítása megfelelő volt-e
– világít rá Buzelis.
Az importált autók rejtik a legtöbb kockázatot
A külföldről Magyarországra behozott autók további kockázatokat rejtenek. Gyakran súlyos balesetek után kerülnek az országba, ahol olcsón megjavítva, majd sérülésmentesként meghirdetve találnak vevőre.
Németország, Európa legnagyobb autóexportőre az egész kontinensre szállít járműveket. A carVertical adatai szerint Németországban a megrongálódott autók 5,2%-ában volt az értékük 50%-át meghaladó a kár, ami azt jelenti, hogy 20 autóból 1 komoly gondot okozhat az új tulajdonosnak. Svédországban és Spanyolországban az ilyen járművek aránya 2,5%, Olaszországban pedig 4,8%.
Németországban a kárnyilvántartásban szereplő autók 71,7%-a szenvedett olyan sérüléseket, amelyek az autó értékének legfeljebb 20%-át teszik ki. Svédországban ez az arány 83,5%, Olaszországban 79,5%, Spanyolországban pedig 85,6%. Bár a sérült járművek többségét a kisebb károkat szenvedett autók teszik ki, a valós számok a fentiektől eltérők lehetnek tekintettel arra, hogy a tisztességtelen eladók sok esetben eltitkolják a balesetek tényét.

Továbbra is ezerrel pörög az autópiac, februárban sem volt lassulás: ezek a típusok a legkelendőbbek
A Carinfo adatai alapján 2025 februárjában minimálisan csökkent a frissen forgalomba helyezett autók száma a 2024 februári mennyiséghez képest.

Kiszivárgott, komoly taxidrágulás jöhet Budapesten: ekkora emelést kérnek a szervezetek a fővárostól
Tarifaemelésről egyeztetett a főváros több taxis szervezettel is, amelyek különböző mértékű emelésben gondolkodnak. A többség 27 százalékos díjemelést szeretne.

Váratlan meglepetés a magyar használtautó-piacon: erre még a legdrözsöltebb nepperek sem számítottak
Januárban olyan modellek is szerepeltek hölgyek által meghirdetett autók között, amik meglepetést okozhatnak azoknak, akik hajlamosak hinni a sztereotípiáknak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Lakáskampány 2025: ezekre a vagyontárgyakra ne felejtsd el kiterjeszteni a biztosításod
A melléképületeket, a hőszivattyút és a nagyobb üvegfelüteteket is érdemes fedezeti körbe vonni - hívta fel a figyelmet az Allianz Hungária.
-
Dürer Park: Exkluzív lakások a Városliget szomszédságában (x)
A Dürer Park a Városliget és a zuglói villanegyed határán épül, ötvözve a történelmi örökséget a modern építészeti megoldásokkal és a fenntarthatósággal.
-
MVM Edison: Hogyan segítheti egy nagyvállalat a B2B startupokat? (x)
Az első nagy ügyfél megszerzése kulcsfontosságú a startupok számára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


