Összegyűjtöttük a legfontosabb, legérdekesebb, legolvasottabb híreket, cikkeket 2025. 26. hetéből.

Döbbenet, mennyi virslit falnak be a magyarok évente: nem csak szilveszterkor kerül az asztalra
Az óév és az újév fordulóján mérlegre kerül az elmúlt egy esztendő, és annak egyéni, társadalmi és gazdasági történései is. A baráti, családi összejövetelek, kisebb-nagyobb ünnepi forgatagok közepette hagyományos ételek és italok is előkerülnek: a pezsgő, a virsli és a lencse. E három terméket, a hozzájuk kapcsolódó gazdasági folyamatokat és a hazai év végi fogyasztási tendenciákat mutatja be infografikáin az Oeconomus. Azt is mutatjuk, idehaza mikor létesült az első pezsgőgyár, vagy hogy mennyi virslit eszünk egy évben.
A november végétől szilveszterig tartó időszak idehaza a fogyasztási csúcsszezon:
a kiskereskedelmi forgalom decemberben az év első 9 hónapjában szokásos havi átlagköltéseknél 30%-kal magasabb.
Az év végére koncentrálódik az alkoholtartalmú italok vásárlása is Magyarországon: az éves értékesítés 28-30%-a történik decemberben (ebbe a forgalomba feltehetően a karácsonyi ajándékba adott szeszesitalok is benne vannak).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel ma: ezek a tényezők számítanak igazán
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.


