Toronto, Canada -  April 18, 2025:  Chinese e-commerce apps on a smartphone - Temu, Shein, and AliExpress.

Hiába minden, tömegével vásárolják a magyarok a kínai Temu filléres portékáit: sokaknak nem jó hír ez

2025. június 25. 15:29

A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves növekedést jelent - derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép tavaszi kutatásából.

A magyar vásárlók által generált online termékrendelések száma idén meghaladta a 114 millió darabot, amely 12%-os bővülés az előző évhez képest.

A kutatás legfontosabb megállapításai:

  • Az online vásárlási kedv növekedése mögött részben a Temu importtevékenysége áll. A kínai óriás nagymértékben hozzájárul a hazai e-kereskedelem polarizálódásához, mely 3 szegmensre - kínai, EU-s és magyar - tagozódik.
  • Az e-kereskedelmi importból származó forgalom növekedése 2024-ben több mint 25% volt, míg a hazai és EU-n belüli forgalom csupán 9,8%-kal nőtt.
  • A magyar vásárlókat kiszolgáló EU-s kereskedők leggyakoribb anyapiacai között megtalálható Csehország, Lengyelország, Németország, Románia és Szlovákia, melyek helyi jelenléttel és testreszabott szolgáltatással igyekeznek megnyerni a magyar fogyasztókat.
  • Az AI-technológiák révén a nyelvi és lokalizációs korlátok eltűnnek, így az átlag magyar kkv által működtetett webshopnak már globális szereplőkkel kell versenyeznie.
  • 2024-ben az aktív online vásárlók száma Magyarországon elérte a 4,3 millió főt, több mint harmaduk Budapesten vagy Pest megyében koncentrálódik.
  • A Temuról több mint 1,8 millió magyar fogyasztó vásárolt, és jól jelzi a külföldi kereskedők iránti növekvő keresletet, hogy az online vásárlók közel fele rendelt tavaly határon túlról.
  • A rendeléseket 40%-ban előre kifizetik, a bankkártyás tranzakciók aránya 30%-ra nőtt, míg a készpénzes fizetések visszaszorulnak.
  • A csomagautomaták népszerűsége tovább nő, a vásárlók 38%-a preferálja ezt az átvételi módot, miközben az országban több mint 8500 fixpontos csomagátadási hely van már.
  • A PwC felmérése 3 trendet azonosít az idei online kereskedelem fejlődésére vonatkozóan: kihasználni a marketplace megoldások nyújtotta lehetőségeket; külföldre, és elsősorban a déli országokban terjeszkedni; illetve a vásárlói élményt maximalizálni a versenyben maradás érdekében.

„Nem csak a Temu jelent vetélytársat a hazai kereskedőknek” - mutatott rá Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértője.

„A legnagyobb, Magyarországon működő webáruházak 25%-a külföldi tulajdonban van. A magyar, mint lokális e-kereskedelmi piac gyakorlatilag megszűnt, és az ország egy, a globális és régiós kereskedők által meghatározott nemzetközi versenytérré vált” - tette hozzá a szakember.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. szeptember 2. kedd
Rebeka, Dorina
36. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?