Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Hiába minden, tömegével vásárolják a magyarok a kínai Temu filléres portékáit: sokaknak nem jó hír ez
A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves növekedést jelent - derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép tavaszi kutatásából.
A magyar vásárlók által generált online termékrendelések száma idén meghaladta a 114 millió darabot, amely 12%-os bővülés az előző évhez képest.
A kutatás legfontosabb megállapításai:
- Az online vásárlási kedv növekedése mögött részben a Temu importtevékenysége áll. A kínai óriás nagymértékben hozzájárul a hazai e-kereskedelem polarizálódásához, mely 3 szegmensre - kínai, EU-s és magyar - tagozódik.
- Az e-kereskedelmi importból származó forgalom növekedése 2024-ben több mint 25% volt, míg a hazai és EU-n belüli forgalom csupán 9,8%-kal nőtt.
- A magyar vásárlókat kiszolgáló EU-s kereskedők leggyakoribb anyapiacai között megtalálható Csehország, Lengyelország, Németország, Románia és Szlovákia, melyek helyi jelenléttel és testreszabott szolgáltatással igyekeznek megnyerni a magyar fogyasztókat.
- Az AI-technológiák révén a nyelvi és lokalizációs korlátok eltűnnek, így az átlag magyar kkv által működtetett webshopnak már globális szereplőkkel kell versenyeznie.
- 2024-ben az aktív online vásárlók száma Magyarországon elérte a 4,3 millió főt, több mint harmaduk Budapesten vagy Pest megyében koncentrálódik.
- A Temuról több mint 1,8 millió magyar fogyasztó vásárolt, és jól jelzi a külföldi kereskedők iránti növekvő keresletet, hogy az online vásárlók közel fele rendelt tavaly határon túlról.
- A rendeléseket 40%-ban előre kifizetik, a bankkártyás tranzakciók aránya 30%-ra nőtt, míg a készpénzes fizetések visszaszorulnak.
- A csomagautomaták népszerűsége tovább nő, a vásárlók 38%-a preferálja ezt az átvételi módot, miközben az országban több mint 8500 fixpontos csomagátadási hely van már.
- A PwC felmérése 3 trendet azonosít az idei online kereskedelem fejlődésére vonatkozóan: kihasználni a marketplace megoldások nyújtotta lehetőségeket; külföldre, és elsősorban a déli országokban terjeszkedni; illetve a vásárlói élményt maximalizálni a versenyben maradás érdekében.
„Nem csak a Temu jelent vetélytársat a hazai kereskedőknek” - mutatott rá Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértője.
„A legnagyobb, Magyarországon működő webáruházak 25%-a külföldi tulajdonban van. A magyar, mint lokális e-kereskedelmi piac gyakorlatilag megszűnt, és az ország egy, a globális és régiós kereskedők által meghatározott nemzetközi versenytérré vált” - tette hozzá a szakember.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








