Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
A karácsony előtti hetekben adják el a legtöbb terméket a játékboltokban, van ahol az éves bevétel 40 százaléka most realizálódik. A szülők, rokonok, barátok évről évre többet költenek játékokra, de nem csak a mennyiség, hanem az emelkedő árak okán is. Vannak játékok, amelyek 30 százalékot emelkedtek egyetlen év alatt.
A karácsony igazi megfeszített időszak a játékkereskedelemben, ezekben a hetekben realizálják a bevételeik egy jelentős százalékát, van ahol akár a 40 százalékot is eléri ez az arány. Ám a reálkeresetek csökkenése miatt élesedik a verseny a boltok, webáruházak között, így komoly akciókra lehet számítani.
A szülők, rokonok, barátok évről évre többet költenek játékokra, de nem csak a mennyiség, hanem az emelkedő árak okán is. Tavaly még a pandémia okozta alapanyagdrágulás és a szállítási problémák miatt drágultak a játékok, idén ezt megfejelte az infláció és a forint-euró árfolyamának hónapok óta tartó tánca. A magyar játékpiac jelenleg – az éppen aktuális euróárfolyamtól függően – 80-100 milliárd forintra becsülhető.
A legnépszerűbb ajándék, még mindig a színes építőkocka, ami nagyjából 2-től 12 éves korig leköti a gyerekeket, sőt, sok felnőtt is szívesen rakosgatja a Legót. Emellett nagyon mennek még a társasjátékok, a kártyajátékok – erről részletesebben is írtunk már a Pénzcentrumon több alkalommal. A társasjáték kategória erősödött idén, ami nem meglepő, hiszen a szülők folyamatosan keresik azokat a játékokat, melyek a szórakoztatás mellett valamilyen készségre is hangsúlyt fektetnek. Egy társas tökéletes választás erre, hiszen fejleszti a problémamegoldási és szociális készséget, javítja a koncentrációt, megmozgatja a képzelőerőt, megtanít a sportszerűségre, az információk feldolgozására és a kritikus gondolkodásra is”
A forgalmunk nagyjából 85%-a a hagyományos boltokból érkezett, 15% az online értékesítés. Idén 16 százalékkal nőtt az online tranzakciószámunk, különösen az online, de bolti átvétellel történő rendelésszámának emelkedik
- mondta el a Pénzcentrumnak Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető helyettese. Arra a kérdésre, hogy mennyi az átlagos kosárérték, még csak becsléseik vannak, eszerint a tavalyi szezonhoz képest online 3,5 százalékkal 15.500 forintra nő, míg hagyományos áruházi vásárlás esetében 10 százalékos növekedés mellett 12 ezer forintot költenek a vásárlók egy alkalommal átlagosan idén. A Játékneten, amely csak online elérhető, tehát fizikai üzletük nincs, az átlagos kosárérték az idei szezonban 14 ezer forint – tudtuk meg Őri Gergelytől, a JátékNet webáruház ügyvezetőjétől, majd hozzátett,
az idei évben talán az eddiginél is nagyobb a verseny a hazai piacon, így egyre nagyobb ár-akciókkal találkozhatnak a vásárlók.
10-ből 4-en kevesebbet költenek idén karácsonyi ajándékokra, ám a vásárlások összege mégis változatlan marad az áremelkedések miatt. A teljes hazai játékpiacon átlagosan 10-30% közötti áremelkedés tapasztalható a szektor szereplői szerint.
Melyek lesznek az idei év slágertermékei?
Általánosságban elmondható, hogy a diavetítő, a LEGO készletek, valamint a kreatív- és fejlesztőjátékok lesznek a slágerek, de a társasjátékok és az interaktív plüss játékok - pl. nagy kedvenc most a Bibis Maci - népszerűsége is toplistás.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A REGIO eddigi értékesítési adatai alapján a TOP 10 játékkategória:
- Társasjáték, kártya
- LEGO
- Autó, jármű
- Kreatív, fejlesztő játékok
- Baba és babakocsi
- Bébijáték és kellék
- Szerepjáték
- Plüss
- Játékfigura
- Diavetítő, diafilm
TOP 10 játék
- Diavetítő 24 995 Ft
- LEGO Classic kreatív színes kockák 19 990 Ft
- 60 másodperc társasjáték 9 995 Ft
- Hotel társasjáték 7 995 Ft
- Gravitrax Junior készletek 6 995 Ft - 24 995 Ft
- Bibis Maci 14 995 Ft
- Zingo 7 995 Ft
- Rosszcsont 9 995 Ft
- Biztee interaktív digitális kisállat 9 995 Ft
- Gaby babaháza 3 995 Ft - 29 995 Ft
Az idei év legsikeresebb kategóriája változatlanul a társasjátékok a Játéknetnél. A legsikeresebb top termékek a következők:
- Bitzee, az interaktív tamagocsi
- Fürdőszobai habkészítő játék 9 499 Ft
- Gabi babaháza 29 999 Ft
- Zingo társasjáték 7 499 Ft
- Igaz vagy Hamis társasjáték 9 999 Ft
Játék használtan?
A karácsonyi szezonban tízezres nagyságrendben teljesülnek a játékok termékkategóriájában tranzakciók a Vaterán, egy tipikus vásárló átlagosan bruttó 4 ezer forint körüli összegért rendel.
Karácsonykor a Matchboxokat és más gyártók hasonló játékjárműveit rendelték a legnagyobb számban, a második legnépszerűbb termékkategória viszont a LEGO és a hasonló építőjátékok. Jól fogynak az ünnepi szezonban a játékbabák, plüssfigurák, társasjátékok, a fából készült játékok, babajátékok, Playmobil-készletek, de a diavetítők és az ezekkel használatos diafilmek is - tudtuk meg a Vatera kommunikációs részlegétől.
Az idei ünnepi szezon eddig legdrágábban elkelt játéka a Vaterán egy több mint kilencezer elemből összerakható LEGO Titanic volt, amely 230 ezer forintért talált új gazdára. A legdrágább tíz tételét egyaránt LEGO termékek uralják, egyebek mellett Star Wars, Jurassic Park, Gyűrűk ura, és Eiffel-torony tematikájúak.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








