Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
Ételrendelésnél rengeteg esetben nem ugyanazt az árat fizetjük egy burgerért vagy levesért, mint amikor ugyanazt az ételt ugyanabban az étteremben helyben fogyasztjuk el.
Amikor a Wolton vagy a Foodpandán böngészve nézegetjük egy-egy vendéglátóhely kínálatát, a legtöbb esetben eleve magasabb ára van ott az ételeknek, italoknak, mint az üzletben. És erre jön még rá a kiszállítási díj, illetve a rendszerhasználati vagy szolgáltatási díj.
A Telex kiszámolta, hogy házhozszállítás esetén 20-30, de van olyan is, hogy 40 százalékkal magasabb összegben kerül az alapétel. De egy esetben Vega Citynél azt tapasztalták, hogy 80 százalékkal drágább kiszállítva ugyanaz a rakott karfiol rizságyon.
Több ok miatt lehet drágább a házhoz szállított étel. Egyrészt kiszállításnál 27, helyben fogyasztásnál viszont csak 5 százalék az áfateher. Másrészt az ételfutár cégek jutalékot kérnek a vállalkozásoktól a rendelések után. Ez nem tudni, mennyi, mert a Foodpanda és a Wolt is üzleti titokként kezeli, de piaci információk alapján például a G7 korábban azt írta, átlagosan az ételár 15 százaléka lehet.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








