A Heineken meghaladta az elemzői várakozásokat az első negyedévben 4,7%-os organikus sörmennyiség-növekedéssel, ami éves szinten az első volumennövekedést jelenti.
Tavaly sokkal többen rendeltek sört az egyik legnagyobb hazai online piactérről, idén viszont tízből hét vásárló bort rendel a szeszes italok közül. Az online borvásárlók elsősorban hazai pincészetek borait részesítik előnyben, és idén a csomagautomatás átvételt preferálják. Ezzel párhuzamosan egyre többen rendelnek borászati kellékeket is a cefréshordótól kezdve a szőlődarálóig.
Érdekesen alakultak át szeszes italok eladásai tavalyhoz képest: tavaly januártól augusztusig csaknem minden második (49,9%) alkoholos italt vásárló ügyfél sört rendelt, tízből egy ügyfél bort (10,5%), és a fennmaradó mintegy 40 százalék egyéb italokat (például pezsgőt vagy különböző párlatokat) - közölte az eMAG. Idén ugyanebben az időszakban viszont a borok dominálták a szeszes italok eladásait: idén több mint duplaannyi bort rendeltek az online piactérről, tízből hét alkoholt rendelő ügyfél bort vásárolt. A sörök részaránya 10 százalék alá esett, az egyéb italoké pedig 20 százalék körül alakult.
Az közlemény szerint a hazai borok a legnépszerűbbek: Tokaj, Villány, Eger, Badacsony, Szekszárd, Etyek-Budai és Balatonfüred-Csopaki borvidék termékei. A külföldi termékek közül Olaszország, Új-Zéland borai, valamint az erdélyi borok a legkelendőbbek a Marketplace-en. A legnépszerűbbek a fehér és vörös házasítások, mellettük a sauvignon blanc, irsai olivér, cabernet sauvignon, furmint, chardonnay, olaszrizling, merlot és kékfrankos fajták. Az innen rendelt borok esetében sajátosság, hogy a legtöbben easybox csomagautomatába kérik a megrendelt borokat - vélhetően azért, mert a mobilappon keresztül ingyenes a szállítás az easyboxba - írták.
A borászati kellékek eladása is felpörgött
A palackozott borok mellett a borászati felszerelések eladásai is határozottan növekednek: idén e termékkategória még januárban is duplaakkora forgalmat generált, mint tavaly, tavasz óta pedig ennél is nagyobb, akár 2021 azonos időszakához képest öt-tízszeres növekedést is produkált. Ez elsősorban a borászati termékeket forgalmazó Marketplace kereskedőpartnereknek köszönhető, az év első 8 hónapjában eladott kellékek 99 százalékát ezektől a kereskedőktől rendelték meg a vásárlók - legtöbbjük Budapestről és Pest megyéből, Hajdú-Bihar megyéből és Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből adta fel rendelését.
Tavaly a szüreti szezon elejéig a hatdarabos demizsonkészlet, a 120 literes, csatos cefrehordó és egy kézi hajtású gyümölcsdaráló, illetve egy 275 literes szüretelőkád voltak a legnépszerűbb borászati kellék, de a top 10 termék között elektromos daráló is bejutott. Bár több tucat különböző szőlőprés is elérhető a kínálatban, ezek egyelőre nincsenek a top 10-ben. Idén augusztus végéig szintén jól fogytak a demizsonok és a cefrehordók, ballonok, dugók, de a legnépszerűbb termék a bor savasságának/lúgosságának mérésére szolgáló Ph-mérő papír volt - mert ez csak néhány száz forintos tétel.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt